نامه امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خطاب به شیعیان

امام رضا (ع) در نامه‌ای که به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نوشتند، اما خطابشان به شیعیان بود، دوستانشان را به امانت‌داری، صدق در گفتار و ترک خصومت امر کردند و آنها را از رنجاندن دوستانشان نهی و نتیجه آن را گوشزد کردند.
کد خبر: ۶۸۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰ - 03September 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، روابط عمومی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در آستانه سالروز شهادت امام رضا (ع) نامه‌ای که آن حضرت (ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نوشتند، اما خطابشان به شیعیان بود را منتشر کرد.

امام رضا (ع) ابتدا در این نامه، شیعیانشان را به دوری از شیطان، صدق در گفتار و امانت‌داری و رها کردن اموری که به کارشان نمی‌آید سفارش کردند. سپس آنها را امر به ترک خصومت و در عبارت دیگری شیعیان را از خشم‌گین کردن یارانشان نهی کردند و این کار را موجب سخت‌ترین عذاب در دنیا و زیان‌کاری در آخرت خواندند.

نامه مهم حضرت امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خطاب به شیعیان

حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) در بند دیگری از نامه‌شان، فرمودند که خداوند نیکوکاران را خواهد بخشید و از بدکاران خواهد گذشت مگر کسی که به خدا شرک بورزد یا دوستی از دوستانشان را بیازارد یا بدخواهی او را به دل بگیرد و در جمله بعد فرمودند که خداوند تا زمانی که این فرد اندیشه بد خود را تغییر ندهد، او را نمی‌بخشد. اگر او از این اندیشه بد بازگشت، برای او بهتر است و اگر این کار را نکرد، روح ایمان از دلش خارج می‌شود و از ولایت اهل بیت (ع) بیرون می‌رود و از آن بهره‌ای نخواهد برد.

اصل این نامه را که در صفحه ۲۳۱ جلد ۷۱ بحارالانوار (که مفصل‌ترین منبع حدیث شیعه بوده و علامه محمدباقر مجلسی آن را تألیف کرده است) آمده است، در زیر ببینید:

نامه مهم حضرت امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خطاب به شیعیان

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار