وزیر‎ بهداشت: در حوزه جوانی جمعیت دستاوردهای روشنی را رقم می‌زنیم

ظفرقندی گفت: امید است با توجه به نگاه مثبت رئیس جمهور به حوزه سلامت و همچنین موضوع راهبردی جوانی جمعیت بتوانیم در این حوزه دستاورد‌های روشن و قابل قبولی را رقم بزنیم.
کد خبر: ۶۸۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸ - 03September 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، نشست هم اندیشی «محمدرضا ظفرقندی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با «امیرحسین بانکی‌پور» رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، «فاطمه محمدبیگی» عضو کمیسیون بهداشت مجلس و «زهره سادات لاجوردی» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با موضوع جوانی جمعیت در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد.

وزیر‎ بهداشت: در حوزه جوانی جمعیت دستاوردهای روشنی را رقم می‌زنیم

ظفرقندی در این نشست، ضمن اشاره به مشکلات پیری زودهنگام جمعیت کشور و ضرورت پویایی و انعطاف سیاست‌ها متناسب با نیاز‌های کشور، بر جدیت وزارت بهداشت در اجرایی کردن سیاست‌های جمعیتی تاکید کرد.

‎وی خاطرنشان کرد: تاکنون چندین جلسه با موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده برگزار و نظرات حوزه‌های مختلف علمی و کارشناسی بررسی شده و وظایف و ماموریت‌های تخصصی به آنها محول شده است و به زودی قدم‌های موثرتری را در این حوزه برخواهیم داشت.

در این نشست هم اندیشی رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، تاریخچه مراحل تصویب قانون جوانی جمعیت و دلایل آن را بازخوانی و تاکید کرد: مساله جوانی جمعیت در آینده به یک ابر چالش بدل خواهد شد و تاکنون بر طبق قانون مصوب مجلس، دستگاه‌ها و در راس آنان وزارت بهداشت اقدامات موثری را صورت داده است.

بانکی پور یادآور شد که تعامل مجلس و وزارت بهداشت، می‌تواند در اجرای کامل قانون موثر باشد و نرخ باروری را جبران و تامین کند.

«فاطمه محمدبیگی» عضو کمیسیون بهداشت مجلس نیز با اشاره به ظرفیت‌های قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، موضوعاتی همچون طرح پزشک خانواده، کاهش آمار تصادفات جاده‌ای و ترمیم‌نگاه به بهورزان را در اثربخشی سیستماتیک قانون جوانی جمعیت مفید دانست.

«زهره سادات لاجوردی» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این نشست هم اندیشی با اشاره به مسائل فرهنگی و رصد ستاد ملی جوانی جمعیت بر عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانونی جوانی جمعیت تاکید کرد.

در این نشست معاونان بهداشت و حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار