مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان:

۳۷۸ طرح اقتصادی در راستای اشتغال‌زایی در حال اجراست

«خواجه‌ای» گفت: به همت بنیاد مسکن استان و همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در قالب طرح توسعه منظومه‌های روستایی، ۳۷۸ طرح اقتصادی در راستای اشتغال‌زایی در شهرستان طارم در حال اجرا است.
کد خبر: ۶۸۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲ - 03September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «رضا خواجه‌ای» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به همت بنیاد مسکن استان و همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در قالب طرح توسعه منظومه‌های روستایی، ۳۷۸ طرح اقتصادی در راستای اشتغال‌زایی در شهرستان طارم در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: از ۲۹۹ پروژه به بهره‌برداری رسیده، برای ۲۷۲ متقاضی تسهیلاتی معادل ۳۰۰ میلیارد ریال  پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه، طرح منظومه‌ها، چشم‌انداز‌ها و راهبرد‌های توسعه روستایی را با تأکید بر سطح شهرستان‌ها مشخص کرده و مراکزی که بتوانند با روحیه جهادی کارکردی همچون مراکز رشد و شتاب دهی کسب و کار در عرصه‌های روستایی را داشته باشند، ترغیب می‌کند، خاطرنشان کرد: شناسایی نقاط قوت در حوزه تولید و اقتصاد روستا، مدیریت و پرورش این نقاط قوت و استفاده از پشتیبانی علمی کارشناسان برای اجرای این طرح مد نظر است.

این مسئول با تاکید بر اینکه اجرای طرح منظومه روستایی موجب توانمندی و بهبود چشمگیر وضعیت معیشت ساکنین روستا‌ها می‌شود، تصریح کرد: طرح اشتغال‌زایی در زمینه‌های طرح‌های بوم‌گردی، فرآوری و بسته‌بندی زیتون، پرورش گیاهان دارویی، فرآوری محصولات باغی، دامداری، صنایع دستی، شیلات و زنبورداری و... در حال اجرا است که سبب ایجاد تعدادی فرصت جدید شغلی و افزایش انگیزه اهالی برای ماندگاری در مناطق روستایی این شهرستان شده است.

خواجه‌ای تاکید کرد: تلاش در توانمندسازی اقتصادی روستاییان، محرومیت زدایی، افزایش حس تعلق به روستا، ارتقای کیفیت زندگی روستاییان، افزایش توان اقتصادی بانوان روستایی، افزایش تعاملات اجتماعی درقالب تقویت و ایجاد نهاد‌های مردمی، جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری و خیرین در امر اشتغال روستاییان از اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه، در طرح منظومه روستایی ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی هر روستا شناسایی و مشخص شده است، یادآور شد: در این طرح بر اساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قابلیت‌های شغلی، اجتماعی و اقتصادی روستا‌ها به تفکیک منظومه‌هایی طراحی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار