نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان: شهید امیرعبداللهیان سیاست را با اخلاق درآمیخت

«حجت‌الاسلام مطیعی» شهید امیرعبداللهیان را شهید دیپلماسی و میدان معرفی کرد و گفت: یکی از کار‌های بزرگ شهید امیرعبداللهیان این بود که سیاست را با اخلاق درآمیخت درحالی که برخی فکر می‌کردند اگر فردی سیاست‌مدار باشد، نمی‌تواند اخلاق را رعایت کند.
کد خبر: ۶۸۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶ - 03September 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت؛ ویژه گرامی‌داشت شهید «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه سابق کشورمان، عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور سردار «احمدرضا رادان» فرمانده فراجا در دانشگاه دامغان برگزار شد.

شهید امیرعبداللهیان سیاست را با اخلاق درآمیخت

در ابتدای این مراسم، پیام‌های صادر شده «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور و حجت‌الاسلام  و المسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی به اجلاسیه قرائت شد و سپس حجت‌الاسلام «مرتضی مطیعی» نماینده ولی‌ فقیه در استان سمنان با بیان اینکه پاسداشت مجاهدان در غربت ۹ سال پیش از دامغان شروع شد، اظهار داشت: پاسداشت شهدای در غربت هم‌اکنون به‌صورت بین‌المللی به سوریه و مشهد رسیده است. این اقدام توسط افراد دغدغه‌مند در مسیر ترویج فرهنگ شهادت، جهاد و استقامت در کل دنیا ایجاد شد و به منصه ظهور رسید. 

نماینده ولی‌ فقیه در استان سمنان، شهید امیرعبداللهیان را شهید دیپلماسی و میدان معرفی کرد و با تأکید بر اینکه وی معلم اخلاق بود و یکی از کار‌های بزرگ این شهید این بود که سیاست را با اخلاق درآمیخت در حالی که برخی فکر می‌کردند اگر فردی سیاست‌مدار باشد، نمی‌تواند اخلاق را رعایت کند. 

وی شهید امیرعبداللهیان را فردی متخلق به اخلاق الهی معرفی کرد و ادامه داد: ما همواره در دوران خدمت شهید امیرعبداللهیان را در نیویورک، اروپا، لبنان و سوریه همواره درحال خدمت می‌دیدیم هرچند زحمات زیادی را در این مسیر خانواده ایشان متحمل می‌شدند و باید مکتب اخلاقی ایشان که جمع دیپلماسی و میدان بود را سرمشق مدیران روابط خارجه کشور قرار گیرد. 

خانواده شهید حسین امیرعبداللهیان، آیت‌الله «رضا رمضانی» عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، حجت‌الاسلام «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، «نصیر عبدالمحسن عبدالله» سفیر عراق، «ابراهیم محمد الدیلمی» سفیر یمن در کشورمان و سردار «منصور شوقانی» فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) و میهمانان بین‌المللی از ۲۶ کشور در این مراسم حضور داشتند. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار