سفیر یمن در ایران: شهید امیرعبداللهیان یک مدرسه و مکتب دیپلماتیک بود

دیلمی به تشریح ویژگی‌های شهید امیرعبداللهیان پرداخت و گفت: شهید امیرعبداللهیان یک مدرسه و مکتب دیپلماتیک بود و ارزش ویژه‌ای به اصول دیپلماسی بخشید.
کد خبر: ۶۸۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸ - 03September 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت؛ ویژه گرامی‌داشت شهید «حسین امیرعبداللهیان» عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور و «ابراهیم محمد الدیلمی» سفیر یمن در کشورمان در دانشگاه دامغان برگزار شد

ابراهیم محمد الدیلمی طی سخنانی اظهار داشت: شهید امیرعبداللهیان شخصیتی بزرگ بود که شاهد مسیر و روند کار کرد او به عنوان یک مجاهد اصیل و خستگی‌ناپذیر در مسیر دیپلماسی بودیم.

شهید امیرعبداللهیان یک مدرسه و مکتب دیپلماتیک بود

وی عنوان کرد: از مسئولان وزارت خارجه ایران، استان سمنان و شهرستان دامغان می‌خواهیم که سیره زندگی شهید امیرعبداللهیان را گردآوری و چاپ کنند تا برای الگوگیری سایرین قرار گیرد.

دیلمی با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان در تمام نهاد‌های دیپلماتیک داخلی و خارجی حضور داشت، عنوان کرد: او یک مدرسه و مکتب دیپلماتیک بود و ارزش ویژه‌ای به اصول دیپلماسی بخشید.

سفیر یمن با اشاره به اینکه روش شهید امیرعبداللهیان انگیزه قوی درون همه مجاهدان و سنگر مبارزه ایجاد کرد، افزود: این شهید پیش از انتصاب در وزارت امور خارجه موضع گیری سرسختانه‌ای علیه استکبار و علیه صهیونیست‌ها اتخاذ کرد.

وی با بیان اینکه شهید عبداللهیان همواره جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در جهان اسلام و در کل دنیا می‌دانست، تصریح کرد: دشمنان و بسیاری از رسانه‌های دشمن او را مورد انتقاد قرار می‌دادند که کاملا طبیعی بود این شخصیت بزرگ مورد نارضایتی رسانه‌های دشمنان قرار گیرد.

دیلمی با تاکید بر اینکه در روز‌های اول تجاوز به خاک یمن شهید عبداللهیان موضع ارزنده‌ای در حمایت از مردم یمن داشت، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز با اقتدار در کنار مردم مظلوم یمن قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه شهید عبداللهیان پس از انتصاب در وزارت امورخارجه موضع گیری‌های قبلی خود را بیش از پیش تقویت کرد، افزود: او اصول درست دیپلماتیک را به هم‌رزمان خود در وزارت امور خارجه آموزش می‌داد ولی زود از بین ما رفت.

سفیر یمن در ایران گفت: شهید امیرعبداللهیان الگویی برای یک دیپلمات شجاع، مدافع سرسخت مظلومین در جهان اسلام بود.

بر اساس این گزارش؛ خانواده شهید حسین امیرعبداللهیان، آیت‌الله «رضا رمضانی» عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، حجت‌الاسلام «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، «نصیر عبدالمحسن عبدالله» سفیر عراق، «ابراهیم محمد الدیلمی» سفیر یمن در کشورمان و سردار «منصور شوقانی» فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) و مهمانان بین‌المللی از ۲۶ کشور در این مراسم حضور داشتند. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار