کاملا آشکار شد که نتانیاهو خواستار آتش‌بس در غزه نیست

وزیر امور خارجه نروژ با انتقاد از نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که کاملا آشکار شد که وی واقعا خواستار آتش‌بس در غزه نیست.
کد خبر: ۶۸۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰ - 03September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «اسپن بارث ایده» وزیر امور خارجه نروژ روز سه‌شنبه از کارشکنی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دست‌یابی به آتش‌بس در باریکه غزه به شدت انتقاد کرد.

کاملا آشکار شد که نتانیاهو خواستار آتش‌بس در غزه نیست

وی در سخنانی گفت: «معتقدم که بیش از هر زمان دیگر آشکار شد که نتانیاهو در حال حاضر خواستار آتش‌بس در غزه نیست». این در حالی است که «یائیر لاپید» رهبر احزاب مخالف کابینه رژیم صهیونیستی به تلاش «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم برای ادامه جنگ به شدت انتقاد کرد.

وی در سخنانی گفت: «نتانیاهو همواره بهانه‌ای برای ادامه جنگ تا ابد از طریق ورود به گذرگاه رفح، سپس نتساریم و الان فیلادلفیا دارد».

وی ادامه داد: «تن‌ها چیزی که برای نتانیاهو مهم است عدم فروپاشی کابینه‌اش است». از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» بامداد سه‌شنبه گفت که رژیم صهیونیستی به هیچ هدفی در نوار غزه، به جز کشتار فلسطینی‌ها نرسیده است.

حماس در بیانیه‌ای گفت: «همه زندانیان می‌توانند فوراً به آغوش خانواده‌های خود بازگردند و هرگونه تأخیر در انعقاد توافق به معنای به خطر انداختن جان تعداد بیشتری از زندانیان است». در این بیانیه آمده است: «[بنیامین]نتانیاهو [نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی]با اظهارات امروز خود تاکید کرد که مانع توافق مبادله اسرا و آتش‌بس است».

حماس با بیان اینکه نتانیاهو به طرفداران خود و دولت آمریکا دروغ می‌گوید، توضیح داد: «اظهارات او پر از دروغ است. نتانیاهو و جنگ سالارانش جز کشتار و نسل‌کشی به هیچ یک از اهداف خود نرسیدند».

در این بیانیه تاکید شده است: «اظهارات نتانیاهو، صحبت‌های فردی ناامید است که در جستجوی یک پیروزی توهمی است که موفق به فروش آن به مخاطبانش نشده است».

این در حالی است که وزارت بهداشت غزه، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، با انتشار اطلاعیه‌ای در سیصد و سی و سومین روز جنگ در فلسطین اشغالی اعلام کرد ارتش اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ کشتار گروهی دیگر در نوار غزه انجام داده است. بر اساس این اطلاعیه، طی ساعات گذشته ۳۳ شهید و ۶۷ مجروح به بیمارستان‌های غزه منتقل شده‌اند.

 وزارت بهداشت غزه می‌گوید همچنان شمار زیادی از شهدا زیر آوار‌ها هستند و نیرو‌های امدادی امکان دسترسی به آنها را ندارند. طبق این اطلاعیه، مجموع شهدای فلسطینی به ۴۰ هزار و ۸۱۹ نفر رسیده و تعداد مجروحان به ۹۴ هزار و ۲۹۱ نفر افزایش یافته است.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از حدود ۱۱ ماه گذشته آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. ارتش اسرائیل بسیاری از تاسیسات حیاتی نوار غزه از جمله مراکز درمانی این منطقه را نابود کرده است.

نوار غزه تحت محاصره ارتش اسرائیل قرار دارد و این رژیم تنها به بخش محدودی از کمک‌های بشردوستانه اجازه ورود به غزه را می‌دهد. این در حالی است که با به بن بست رسیدن مذاکرات آتش‌بس در غزه یک منبع آگاه در وزارت خارجه ترکیه امروز (سه‌شنبه) به خبرگزاری روسی «ریانووستی» گفت که ایالات متحده قصد دارد در صورتیکه ظرف دو هفته آینده راه‌حلی برای پایان دادن به جنگ غزه پیدا نشود، از مذاکرات غزه کناره‌گیری کند.

نماینده رسمی جنبش حماس فلسطین که شخصاً در مذاکرات آتش‌بس مشارکت دارد، اطلاعاتی را در مورد روند پیشرفت مذاکرات آتش‌بس/تبادل اسرا به مقامات ارشد وزارت خارجه ترکیه منتقل کرده است.

این گزارش ادامه می‌دهد که ایالات متحده به واسطه مشکلات فعلی امنیتی در منطقه و همچنین انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو در آمریکا در تلاش است که توافق آتش‌بس در غزه هرچه سریع‌تر به واقعیت تبدیل شود.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار