رویداد حماسه تاریخی زنان نوغان در حرم مطهر رضوی برگزار شد

در سالروز شهادت امام مهربانی‌ها، حماسه تاریخی زنان نوغان با حضور بانوان در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 
کد خبر: ۶۸۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷ - 04September 2024

رویداد حماسه تاریخی زنان نوغان در حرم مطهر رضوی برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، زنان نوغان مشهد که بیش از ۱۲ قرن پیش، از خود حماسه‌ای ماندگار به جای گذاشتند، پس از شنیدن خبر شهادت حضرت ثامن‌الحجج (ع) نخستین گروهی بودند که با بخشیدن مهریه‌های خود به شوهرانشان با دلی محزون و اندوه‌بار، مویه‌کنان در جوار پیکر مطهر امام رئوف حاضر شدند و سلاله پاک رسول الله (ص) را باشکوهی خاص تشییع کردند و مهمان‌نوازی خود را برای همیشه در تاریخ ماندگار کردند. 

امروز نیز بانوان مشهدی در سالروز شهادت امام رضاد(ع) در مراسم رویداد حماسی تاریخی زنان نوغان با عنوان «به جای مادر» با شاخه‌های گل به سمت حرم رضوی حرکت کردند و پس از ورود به بارگاه منور رضوی در رواق دارالمرحمه گرد هم آمدند و به سوگواری و نوحه‌خوانی پرداختند.

«زهرا محمدزاده» کارشناس مذهبی در این مراسم اظهار داشت: زنان نوغان با بخشیدن مهریه‌های خود، واقعه تاریخی آفریدند و در تشییع پیکر حضرت رضا (ع) شرکت کردند.

وی افزود: امام رضا (ع)، توحید را منشأ سعادت و نجات از عذاب معرفی می‌کنند، اما پذیرش ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام را شرط اساسی برای ورود به دایره‌ توحید می‌دانند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: یکی از توصیه‌های همیشگی امام رضا (ع) به یاران و خویشان خود، مواظبت بر تلاوت قرآن و عمل به آن است، آنگونه که ایشان در طول روز سه مرتبه قرآن را ختم می‌کردند.

در ادامه این مراسم از کتاب «ابریشم‌باف» با موضوع حماسه تاریخی زنان نوغان به سفارش معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی رونمایی شد.

 این کتاب نوشته «آزاده آزادنیا» روایت دختری زرتشتی است که به کمک پسری مسلمان از خطری بزرگ نجات پیدا کرده و سرنوشت او را به نوغان می‌کشاند.

در ادامه این مراسم بخش‌هایی از کتاب با حضور نویسنده اثر خوانش شد. 

همچنین یکی از ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام به ذکر مصیبت پرداخت و مراسم با نوای «لبیک یا رضا(ع)» خاتمه یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها