فرماندار مشهد خبرداد؛

برپایی راهپیمایی زنان نوغان مشهد در سالروز شهادت امام رضا (ع)

داوری گفت: همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) راهپیمایی باشکوه زنان نوغان از کوچه نوغان به سمت بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶ - 24August 2024

برپایی راهپیمایی زنان نوغان مشهد در سالروز شهادت امام رضا (ع)به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «محسن داوری» فرماندار مشهد اظهار داشت: بر اساس مستندات تاریخی، زنان نوغان نخستین عزاداران شهادت مظلومانه امام رضا (ع) بودند که بر پیکر پاک آن حضرت حاضر شدند و عزاداری کردند.

وی با اشاره به اینکه سنت عزاداری زنان نوغان با توجه به سابقه تاریخی طولانی که دارد، اما زیاد به آن پرداخته نشده است، افزود: در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مناسبت تاریخی، یک نشست هماهنگی پیرامون این رویداد برگزار شد تا به صورت سازمان‌یافته‌تر نسبت به سال‌های قبل این مراسم برگزار شود.

فرماندار مشهد ادامه داد: با حضور دستگاه‌های متولی و حوزه‌های مرتبط با بانوان، یک تقسیم کار در این جلسه صورت گرفت و بنا شد طبق برنامه‌ریزی؛ ساعت هشت صبح مصادف با سالروز شهادت امام رضا (ع) راهپیمایی زنان نوغان از کوچه نوغان به سمت بارگاه منور رضوی به شکلی باشکوه آغاز و سپس مراسم عزاداری و سخنرانی در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها