فرماندار مشهد عنوان کرد؛

آمادگی مشهدالرضا برای میزبانی از زائران رضوی در دهه آخر صفر

داوری گفت: فعالیت‌های اجرایی برای میزبانی از زائران حضرت رضا علیه‌السلام در دهه پایانی ماه صفر از یک ماه پیش آغاز و مسیرهای پیاده‌روی تقسیم‌بندی شده و بازدید‌ها صورت گرفته و‌ موکب‌ها جانمایی شده تا به شایستگی از زائران رضوی میزبانی شود.
کد خبر: ۶۸۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ - 27August 2024

آمادگی مشهدالرضا برای میزبانی از زائران رضوی در دهه آخر صفربه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «محسن داوری» فرماندار مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن دهه آخر صفر اظهار داشت: فعالیت‌های اجرایی یک ماه زودتر آغاز و مسیر‌های پیاده‌روی تقسیم‌بندی شده و بازدید‌ها صورت گرفته و موکب‌ها جانمایی شده است؛ بر همین اساس برای پایان صفر ظرفیت پذیرایی از ۱۰ میلیون زائر فراهم شده، است.

وی در خصوص استقرار موکب‌ها گفت: در خیابان امام رضا علیه‌السلام، ظرفیت ثابت ۳۰۰ موکب پیش‌بینی شده است و طرح «مسیر بهشت» را در این خیابان اجرا می‌شود.

فرماندار مشهد ادامه داد: ۱۰۰ هزار ظرفیت اسکان افزایش پیدا کرده است و در سامانه‌ای ظرفیت خالی در معرض دید زائر قرار گرفته تا بتوانند راحت‌تر اسکان یابند.

این مسئول تصریح کرد: در حمل‌ونقل بین شهری ساماندهی انجام گرفته و تمام ظرفیت تأمین شده و محل استراحت و وسیله بازگشت زائر فراهم شده است. همچنین اتوبوس‌های صنعت و معدن به کمک حمل و نقل عمومی آمده‌اند.

بازرسی در دهه آخر صفر تشدید می‌شود

داوری درخ صوص نظارت بر اصناف در دهه آخر صفر ابراز داشت: ۵۰۰ بازرس در ۱۴ حوزه نظارت خواهند کرد. کسبه اطراف حرم باید نرخنامه داشتند. همچنین واحد اقامتی غیرمجاز وجود ندارد و واحد‌های اقامتی یا پلمپ شده‌اند و یا مجوز گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قراردادی که ۸۰۰ واحد صنفی با اتاق اصناف منعقد کرده‌اند ۲۳ کالای ضروری مورد نیاز مردم و زائرین را تامین کنند.

فرماندار مشهد در خصوص پیش‌بینی‌ها و آمادگی‌های مورد نیاز دهه آخر صفر گفت: ۴ هزار پارکینگ جدید به پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر رضوی افزوده شده است و سه هزار نفر از جوانان هلال احمر امر خدمت‌رسانی را به توان‌یابان انجام می‌دهند.

این مسئول ابراز داشت: همچنین یک بیمارستان صحرایی در ملک‌آباد و چندین ایستگاه سلامتی در اطراف حرم جانمایی شده است. خدمت‌رسانی به زائرین در حمل و نقل درون شهری به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود.

داوری اضافه کرد: نانوایی‌ها اطراف حرم مطهر رضوی آرد اضافه دریافت کرده‌اند و در دهه پایانی صفر به صورت ۲۴ ساعته پخت خواهند داشت تا مردم در تامین نان دچار مشکل نشوند. همچنین چند نانوایی سیار هم اضافه شده‌اند و آرد موکب‌های در مسیر پیاده‌روی زائرین تامین شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار