فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

منطقه قراویز به نام شهدای همدان ثبت ملی شد

سردار «مجیدی» گفت: منطقه قراویز در سرپل ذهاب به عنوان منطقه عملیات رزمندگان همدان ثبت ملی شد.
کد خبر: ۶۸۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳ - 05September 2024

۱به گزارش دفاع‌پرس از همدان، سردار مظاهر مجیدی در چهارمین یادبود شهدای عملیات رمضان و یادآور حضور شهید سلیمانی در همدان در حسینیه امام خمینی (ره) با بیان اینکه عملیات رمضان یکی از عملیات‌های حساس و بزرگ بود که سه گردان از همدان حضور داشتند و ۱۵۰ نفر از استان شهید شدند، اظهار داشت: حاج قاسم شخصا به همدان آمد و شرح عملیات را بیان کرد و این امر غنای بیشتری به عملیات داد.

وی افزود: وقتی عملیات رمضان اتفاق افتاد، دشمن بعثی با بمباران نماز جمعه از مردم همدان انتقام گرفت.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه شهید سلیمانی در همدان سخنان مهمی علیه ترامپ ملعون رئیس جمهور وقت آمریکا مطرح کرد و قدرت ایران را به رخ کشید، گفت: ایشان در جریان حضور در همدان با خانواده شهدای مدافع حرم، شهیدان حجازی، شهیدان حاجی‌بابایی و دوروزی نیز دیدار کرد.

وی تصریح کرد: امروز اگر یاد و خاطر شهدای رمضان را گرامی می‌داریم به دلیل حضور شهید عزیز سردار سلیمانی است.

مجیدی با اشاره به اینکه منطقه قراویز در سرپل ذهاب به عنوان منطقه عملیات رزمندگان همدان ثبت ملی شد ادامه داد: مراسم بزرگداشت و یادبودی از شهدای استان برپا خواهد شد‌.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: در جنگ علیه ایران دو قدرت بزرگ جهان متحد شدند که در آن دوران و بلافاصله بعد از حمله دشمن افرادی در دفاع از کشور جبهه را سامان دادند که باید حق آنها را ادا کرد. 

سالار آبنوش گفت: شهید تقی بهمنی؛ شهید حاجی‌بایی و شهید دلاوری از این دست افراد بودند و وقتی هم در معرکه حضور داشتند همه ما نیرو و انرژی می‌گرفتیم.

وی همچنین ادامه داد: تفسیر قرآنی که علیرضا حاجی‌بابایی ۴۰ سال پیش می‌کرد را امروز می‌فهمم، او همان روز جبهه مقاومت امروز را می‌دید.

نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به نقش نیروهای همدان در مقابله با دشمن افزود: یگان همدان بود که فتح را در عملیات رمضان انجام داد و شهید سلیمانی نیز اعلام کرد به تعبیری نقش نیروهای همدانی بود که توانست موثر واقع شود.

وی يادآور شد: همان طور که شهیدانی چون زین‌الدین و باکری بین مردم معرفی شدند ما نیز باید شهیدان خود را به خوبی معرفی کنیم؛ بسیاری از نیروهای استان توسط شهید حاجی‌بابایی آموزش دیدند.

آبنوش تصریح کرد: دلاورمردان همدانی در عملیات رمضان شرایط را به نفع ایران اسلامی تغییر دادند و باید این موارد گفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها