پیراهن‌های شهدا در راهپیمایی اربعین+ تصاویر

طرح «بوی پیراهن یوسف زهرا (س)» برای پنجمین سال متوالی در آیین جهانی راهپیمایی اربعین حسینی اجرا و پیراهن‌های شهدا در عتبات عالیات متبرک شدند.
کد خبر: ۶۸۸۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳ - 05September 2024

«خدیجه عوض‌پور» مدیرعامل موسسه فرهنگی یادیاران نیشابور در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با اشاره به اجرای طرح «بوی پیراهن یوسف زهرا (س)» در آیین جهانی راهپیمایی اربعین حسینی، اظهار داشت: جمعی از ایثارگران، رزمندگان دفاع مقدس، خانواده معظم شهدا و سایر اقشار مردم، لباس‌های متبرک نظامی ۱۱۳ شهید مدافعان سلامت، مدافع حرم، مدافع امنیت و دفاع مقدس، به‌ویژه لباس مطهر شهیدان حضرت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی»، سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی»، امیر سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی»، سردار شهید «محمدرضا زاهدی»، سردار شهید «نور علی شوشتری»، سردار شهید «محمود کاوه»، شهید «محسن حججی» و «هادی میرابادی» را با محوریت پرچم حرم مطهر حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) در عتبات عالیات متبرک کردند.

مجری طرح «بوی پیراهن یوسف زهرا (س)» اظهار داشت: این طرح در قالب اعزام ۱۲ کاروان به عتبات عالیات اجرا شد و آئینی نیز در روزهای آینده جهت تبرک‌جویی خانواده‌های معظم شهدا به این پیراهن‌ها، در بیت معظم آن‌ها برگزار می‌شود.

پیراهن‌های شهدا در راهپیمایی اربعین+ تصاویر

مدیرعامل موسسه فرهنگی یادیاران نیشابور درباره واکنش عراقی‌ها و سایر زائرین کشورهای مختلف نسبت به شهدای ایران و جبهه مقاومت گفت: در گذرگاه‌های بازرسی، مامورین عراقی و مهمان امام حسین (ع) سوال می‌کردند که موضوع این لباس‌ها چیست؟ وقتی می‌فهمیدند لباس‌های شهدای مدافعان حرم است، با عزت و احترام و بدون بازرسی ما را بدرقه می‌کردند و بر تمثال مبارک و لباس مطهر شهدا بوسه می‌زدند  و حتی عکس یادگاری نیز با آن‌ها گرفته و به روح مطهر شهدا صلوات هدیه می‌کردند.

عوض‌پور با بیان این‌که عراقی‌ها، شهدای ایران و عراق و جبهه مقاومت را یک واحد می‌دانستند، تصریح کرد: فضای معنوی خاصی در کاروان شهدا و راهپیمایی اربعین حاکم بود و کاروان‌های دیگر استان‌های کشور و حتی خارج از کشور که در کربلا بودند نیز تقاضای اجرای طرح «بوی پیراهن حضرت یوسف» را داشتند و ما نیز این فعالیت فرهنگی را برای آن‌ها و حتی‌المقدور برای زوار خارجی ارائه کردیم که مورد استقبال ویژه عزیزان وزائرین اربعین در کاروان‌ها قرار می‌گرفت.

پیراهن‌های شهدا در راهپیمایی اربعین+ تصاویر

پیراهن‌های شهدا در راهپیمایی اربعین+ تصاویر

پیراهن‌های شهدا در راهپیمایی اربعین+ تصاویر

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار