هشدار حماس نسبت به شگرد‌ها و حقه‌های نتانیاهو

حماس ضمن هشدار درباره شگرد‌ها و حقه‌های نتانیاهو و استفاده وی از عامل مذاکرات برای طولانی کردن زمان جنگ تصریح کرد که هدف نتانیاهو از عدم عقب‌نشینی از محور صلاح‌الدین (فلادلفیا)، شکست مذاکرات آتش‌بس است.
کد خبر: ۶۸۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱ - 05September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه المواصی در خان یونس یک نفر به شهادت رسیده و ١٠ نفر مجروح شدند.

از سوی دیگر جنبش حماس صبح امروز (پنج‌شنبه) گفت: «ما نیازی به پیشنهاد‌های جدید نداریم. کاری که الان باید انجام شود، اعمال فشار بر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر و کابینه این رژیم و الزام آن‌ها به پایبندی به توافق‌هاست». حماس ضمن هشدار درباره شگرد‌ها و حقه‌های نتانیاهو و استفاده وی از عامل مذاکرات برای طولانی کردن زمان جنگ تصریح کرد که هدف نتانیاهو از عدم عقب‌نشینی از محور صلاح‌الدین (فلادلفیا)، شکست مذاکرات آتش‌بس است.

هشدار حماس نسبت به شگرد‌ها و حقه‌های نتانیاهو

همزمان خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی عالی‌رتبه گفته که موضوع مبادله اسرا و مناطق عقب‌نشینی نظامیان اسرائیلی هنوز مانع دستیابی به توافق درباره غزه هستند. همچنین ادعا کرد که مذاکره با حماس درباره تبادل اسرا و آتش‌بس نا‌امیدکننده است.

این مسئول گفت: «در این توافق هیچ اشاره‌ای به محور فلادلفیا نشده است و اختلاف موجود بر سر این است که آیا این منطقه جزو مناطق پر جمعیت دسته‌بندی شده است که اسرائیل باید از ان‌ها عقب‌نشینی کند». همچنین خاطرنشان کرد که نگرانی‌های امنیتی اسرائیل باید در زمان اجرای هر‌گونه طرح آتش‌بس در اولویت قرار بگیرد.

لحظه به لحظه با حوادث غزه

۱۱:۰۲ | رویترز: آمادگی «اسرائیل» برای عقب‌نشینی از فیلادلفیا پس از مرحله نخست توافق

رویترز به نقل از یک مقام آگاه: پیش‌نویس توافقنامه جدید در مورد تبادل اسرا ممکن است هفته آینده یا قبل از آن صادر شود.

پیشنهاد جدید در مورد توافق تبادل اسرا به دنبال حل نقاط اصلی اختلاف است.

هیئت اسرائیلی آمادگی «اسرائیل» برای عقب‌نشینی از فیلادلفیا را پس از مرحله اول توافق که ۴۲ روز ادامه دارد، اعلام کرد.

۱۰:۳۹ | ۳۹ شهید و ۱۴۵ زخمی از چهارشنبه گذشته/ آمار شهدای کرانه باختری به ۶۹۱ نفر رسید

هشدار حماس نسبت به شگرد‌ها و حقه‌های نتانیاهو

وزارت بهداشت فلسطین: از چهارشنبه گذشته تاکنون بر اثر حملات ارتش صهیونیستی، ۳۹ فلسطینی به شهادت رسیدند و حدود ۱۴۵ نفر زخمی شدند؛ بدین ترتیب آمار قربانیان کرانه باختری از ۷ اکتبر تاکنون به ۶۹۱ شهید و ۵۷۰۰ زخمی افزایش یافت.

۱۰:۲۸ | مسئول صهیونیست: به مرحله‌ای رسیده‌ایم که ارتش به حریدی‌ها نیاز دارد

یک مقام مسئول صهیونیستی در امور سربازگیری از یهودیان افراطی در گفتگو با وال استریت ژورنال گفت: اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که ارتش «اسرائیل» به آن‌ها نیاز دارد.

این مسئول افزود: دو برنامه جدید برای جذب یهودیان افراطی در ارتش راه‌اندازی شده است.

۰۹:۴۸ | حماس: ما از برنامه آمریکا برای آموزش نیرو‌های فلسطینی اطلاعی نداریم

سخنگوی حماس تاکید کرد: حماس از هرگونه طرح‌های آمریکایی برای آموزش نیرو‌های فلسطینی به منظور تامین امنیت مرز‌ها میان باریکه غزه و مصر اطلاعی ندارد.

۰۹:۲۴ | حمله راکتی از غزه به فلسطین اشغالی و به صدا درآمدن آژیر هشدار در شهرک‌های صهیونیستی غلاف غزه

۰۸:۵۳ | سناتور جمهوری‌خواه: اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود، السنوار را به قتل خواهیم رساند

هشدار حماس نسبت به شگرد‌ها و حقه‌های نتانیاهو

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا تهدید کرد اگر حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آتی پیروز شود، یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را به قتل خواهد رساند.

لندسی گراهام در گفتگو با شبکه فاکس‌نیوز، گفت: در صورت پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴، آنها به جای محاکمه السنوار، او را به قتل خواهند رساند.

۰۸:۱۲ | سازمان عفو بین‌الملل:

خواستار تحقیق بین المللی درباره جنایات جنگی «اسرائیل» در غزه به سبب عملیات تخریب غیرقابل توجیه هستیم.

ارتش «اسرائیل» به صورت غیرقانونی اقدام به تخریب اراضی زراعی و تخریب کامل محله‌های مسکونی در غزه کرده است.

تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و برخی ویدئو‌ها نشان می‌دهد که باریکه غزه با یک تخریب سیستماتیک روبرو شده است.

تحقیقات ما نشان داد که ارتش «اسرائیل» ساختمان‌های مسکونی را منهدم کرده و هزاران خانواده را وادار به ترک غزه کرده است.

۰۷:۵۸ | تظاهرات در کانادا در اعتراض به مشارکت شرکت‌های رژیم صهیونیستی در نمایشگاه بین‌المللی هوایی

۰۷:۱۹ | شش شهید در پی یورش اشغالگران به شمال کرانه باختری

هشدار حماس نسبت به شگرد‌ها و حقه‌های نتانیاهو

هلال احمر فلسطین: بر اثر بمباران یک خودرو توسط ارتش اشغالگر در طوباس واقع در شمال کرانه باختری شش فلسطینی به شهادت رسیدند و شماری دیگر مجروح شدند.

۰۷:۰۶ | درخواست خانواده‌های اسرای آمریکایی در غزه برای توافق با حماس بدون مشارکت رژیم اسرائیل

ان‌بی‌اسی به نقل از مسئولان آمریکایی:

دولت بایدن در حال بررسی درخواست خانواده‌های اسرای آمریکایی در غزه برای انعقاد توافقنامه‌ای با حماس است که شامل «اسرائیل» نمی‌شود.

درخواست خانواده‌های اسرای آمریکایی در غزه در نشستی با مشاور امنیت ملی آمریکا مطرح شد.

مقامات دولت بایدن به خانواده‌های اسرای آمریکایی در غزه گفتند که همه گزینه‌ها را بررسی خواهند کرد.

واشنگتن ماه‌ها پیش با حماس با میانجیگری قطر در مورد احتمال انعقاد توافقی که «اسرائیل» را شامل نمی‌شود، تماس‌هایی برقرار کرد.

۰۶:۱۱ | نظامیان صهیونیست محله حی الزیتون در جنوب شرق شهر غزه را بمباران کردند.

۰۴:۵۴ | سازمان عفو بین‌الملل خواستار آغاز تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و تخریب غیر‌قابل توجیه مناطق و محله‌های غزه مجاور با مرز مناطق اشغال شده به هدف ایجاد منطقه حائل شدند.

۰۳:۵۰ | در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به چادر آوارگان در داخل بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز باریکه غزه چند فلسطینی به شهادت رسیده یا مجروح شدند.

۰۳:۰۲ | «رزماری دی کارلو» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی بر ضرورت دستیابی به توافق فوری آتش‌بس و آزادی فوری و بدون قید‌و‌شرط همه زندانیان غزه و افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کرد. وی در سخنانی در شورای امنیت در نیویورک – که به درخواست رژیم صهیونیستی و با حمایت کشور‌های غربی تشکیل شد – به این مساله اشاره کرد.

الجزایر نیز خواستار برگزاری نشستی درباره وضعیت فلسطینی‌ها در غزه و اراضی اشغالی شده بود. این نشست در پاسخ به هر دو تقاضا تشکیل شد.

۰۰:۴۶ | حماس اعلام کرد: نیازی به پیشنهاد‌های جدید نیست بلکه در حال حاضری کاری که باید انجام شود، اعمال فشار بر نتانیاهو و کابینه او برای پایبندی به توافق‌های انجام شده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار