صلح، امنیت و ثبات منطقه‌ای یکی از استوانه‌های امنیت ملی ایران

عراقچی نوشت: صلح، امنیت و ثبات منطقه‌ای تنها یک اولویت نیست، بلکه یکی از استوانه‌های امنیت ملی ما است.
کد خبر: ۶۸۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳ - 05September 2024

 به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عباس عراقچی» وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: صلح، امنیت و ثبات منطقه‌ای تنها یک اولویت نیست، بلکه یکی از استوانه‌های امنیت ملی ما است.

صلح، امنیت و ثبات منطقه‌ای یکی از استوانه‌های امنیت ملی ایران

‏هر تهدیدی علیه تمامیت ارضی همسایگان ما، یا ترسیم دوباره مرزها، چه در شمال باشد، چه در جنوب، چه در شرق و چه در غرب، کاملاً غیرقابل‌قبول است و برای ایران خط قرمز به شمار می‌رود.

اخیرا سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا در اظهاراتی گفته بود که موضع این کشور درباره کریدور زنگزور که جمهوری آذربایجان را از طریق سیونیک ارمنستان به نخجوان متصل می‌کند، قطعی است.

جمهوری اسلامی ایران همواره بر اهمیت بازماندن مسیر‌های مواصلاتی تاریخی تأکید کرده و وزیر امور خارجه سیدعباس عراقچی هم پیش از این در اظهاراتی تأکید کرد که «بعضی مسیر‌ها در اطراف ایران نه تنها با منافع ملی، بلکه با امنیت ملی ما تعارض دارد. وظیفه داریم ایستادگی کنیم». 

در پی اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره این کریدور، دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه ۱۲ شهریور با دعوت از سفیر روسیه بر مخالفت ایران با تغییر مرز‌های شناخته شده بین‌المللی و تغییرات ژئوپلتیک تأکید شد. در این دیدار بر احترام به حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و منافع متقابل کشور‌ها در حوزه قفقاز تأکید شد.

انتهای پیام/۹۵۵

برچسب ها: عراقچی ، امنیت ملی ، ایران ، صلح ، مرز
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار