الحیه: نیرنگ نتانیاهو درباره توافق آتش بس غزه برای دنیا آشکار است

عضو دفتر سیاسی حماس گفت که فریبکاری نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای فرار از توافق آتش بس برای دولت آمریکا، افکار عمومی و حتی مردم اسرائیل کاملا آشکار شده است.
کد خبر: ۶۸۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹ - 05September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی حماس و رئیس هیئت مذاکره‌کننده این جنبش گفت که فریبکاری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای فرار از توافق آتش بس برای دولت آمریکا، افکار عمومی و حتی مردم اسرائیل کاملا آشکار شده است.

الحیه: نیرنگ نتانیاهو درباره توافق آتش بس غزه برای دنیا آشکار است

وی افزود: هر توافقی باید شامل توقف همه جانبه تجاوز علیه مردم فلسطین، خروج کامل از غزه به ویژه محور فیلادلفیا، بازگشت آوارگان، کمک به مردم غزه و بازسازی این منطقه و مبادله اسرا باشد.

الحیه تاکید کرد: حماقت نتانیاهو و طفره رفتن وی از توافق باعث کشته شدن تعداد بیشتری از اسیران اسرائیلی در غزه شده است.

وی گفت: دولت آمریکا و بایدن رئیس جمهور آن، اگر واقعاً می‌خواهند به آتش‌بس دست یابند و توافق تبادل اسرا را محقق کنند، باید تعصب کورکورانه خود را نسبت به دشمن صهیونیستی کنار بگذارند و بر نتانیاهو و دولت او فشار واقعی وارد کنند و او را وادار به اجرای تعهداتش نمایند.

الحیه خطاب به مردم ثابت قدم و صبور فلسطین گفت: اجازه تصویب هیچ توافقی را نخواهیم داد که مانع از توقف این تجاوز وحشیانه نشود یا بخواهد به حضور صهیونیست‌ها در غزه مشروعیت ببخشد یا محدودیت‌هایی را برای بازگشت آوارگان به خانه هایشان ایجاد نماید یا مانع از کمک به مردم غزه یا بازسازی این منطقه و تحقق توافق مبادله اسرا شود.
وی یادآور شد که رهبری حماس، تماس با میانجی‌ها و چندین کشور منطقه‌ای و بین‌المللی را برای تشریح موضع جنبش درباره مذاکرات و طفره رفتن و مانع تراشی‌های نتانیاهو در آن را شروع کرده است.

الحیه هشدار داد که نباید در دام نتانیاهو و خواسته‌های جدیدش افتاد که هدف از آن طولانی‌تر کردن زمان جنگ و فرار از توافق است.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار