آیت الله خاتمی: جنایتکاران از بین رفتند اما غربی‌ها به آنها مدال صلح می‌دهند

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه گفت: جنایتکاران و خونریزان از بین رفتند اما غربی‌ها همچنان به کسانی که تبارشان تبار خونریزی و جنایت است، مدال صلح می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۸۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸ - 06September 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا، اظهار داشت: دغدغه دین داشته باشید، راستگو باشید و کلامتان سدید باشد.

وی در ادامه گفت: در خطبه قبلی سخن پیرامون مباحث توحیدی بود و این بحث مطرح شد که در مصاف حق و باطل چه کسی برد و چه کسی باخت و با زبان قرآن اثبات کردیم که برنده این میدان حسین فاطمه بود و تا ابدیت او برنده این میدان است.

آیت الله خاتمی: خداوند فریاد مظلومین را می‌شنود

آیت‌الله خاتمی افزود: خداوند قوانین در جهان طبیعت نهاده مانند قانون جاذبه، خداوند در جامعه و تاریخ هم قانون دارد؛ آنچنان که در طبیعت قوانین خدا تخلف بردار نیست در تاریخ نیز به همین صورت است.

امام جمعه موقت تهران با یادآوری اینکه سه انسان بزرگ پیشگام این موضوع هستند و آنها ستودنی‌اند ادامه داد: شهید مطهری که کتاب جامع و تاریخ را نوشته، شهید سید محمد باقر صدر و علامه مرحوم آیت الله مصباح یزدی است. خداوند در قرآن به سنت‌ها اشاره دارد و یکی از این سنت‌ها در جوامع براندازی ظلم است و اینکه ظالم از بین رفتنی است و این دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به آیه ۱۳ سوره مبارکه یونس، عنوان کرد: امت‌هایی گذشته را که ظلم کردن از بین بردیم، و نامه ۵۳ نهج البلاغه که عهد مالک اشتر است و دنیای معارف است و چنین آورده کسی که ظلم کند چه مسئول باشد همسر و یا همسایه مدعی آن خداوند است و پیش از آنکه بندگان خدا شکایت کنند خداوند به حساب آنها خواهد رسید. هیچ چیز به اندازه ظلم نعمت را تغییر نمی‌دهد و عذاب می‌فرستد. خدا فریاد مظلومین را می‌شنود و در کمین ستمگران هست.

وی با اشاره به واقعه تاریخی ۱۷ شهریور که ظلم را تداعی می‌کنند ادامه داد: به یاد داریم که در ۱۷ شهریور طاغوت ظلم‌هایی کرد. مشاهدات یک خبرنگار خارجی را برای شما می‌خوانم به خصوص برای آن‌هایی که ۱۷ شهریور طاغوت را ندیده‌اند؛ آنگاه آتش مسلسل‌ها را گشودند بی‌خبر و بی‌امان از هر سو از زمین، از هوا؛ همه راه‌های فرعی را با تانک و زره پوش مسدود کرده بودند تا کسی را توان گریختن نباشد. هدف نه پراکندن مردم بود نه مرعوب ساختن همه گلوله‌ها به قصد کشتن شلیک شد.

آیت الله خاتمی گفت: جنایتکاران و خونریزان از بین رفتند اما غربی‌ها به آنها مدال صلح می‌دهند، آن هم به کسانی که تبارشان تبار خونریزی و جنایت است اما سنت خدا همین بوده و همین خواهد بود. در کربلا هم همین شد، یزدیدی نماند، مَروانیان نماندند، بنی‌عباس هم جنایت کرد و نماند، آنچه مهم است این است که این سنت را باور داشته باشیم.

وی با اشاره به سالروز وفات آیت‌الله سیدمحمود طالقانی، تصریح کرد: ایشان رهبری قاطع امام خمینی (ره) را پذیرفته بود و مخالفت با امام خمینی را به معنای مخالفت با اسلام می‌دانست و از موفقیت رهبری ایشان را، اجتهاد به روز می‌دانست و پیوند ایشان با مردم را می‌ستود.

خطیب نماز جمعه تهران به دیدگاه امام خمینی (ره) درباره آیت‌الله طالقانی نیز اشاره کرد و افزود: امام می‌فرمایند «طالقانی هیچگاه در جهاد بزرگ خود سستی و سردی نشان نداد و به منزله حضرت ابوذر بود»، زبان گویای او همچون شمشیر مالک اشتر برنده و کوبنده و بازوی توانای اسلام بود. کسی بود که در راه فکر و عمل در راه مستقیم اسلام بود و انحراف به چپ و راست و تمایل به غرب و شرق نداشت. علت محبوبیت طالقانی نزد مردم، عالم دینی بودن او بود. او مجاهد بزرگوار، عالم هوشیاری بود که از جوانی تا آخرین لحظات زندگی در خدمت اسلام بود و هیچگاه کناره‌گیری نکرد.

آیت الله خاتمی همچنین به سالروز شهادت اسدالله مدنی امام جمعه شهید تبریز و دومین شهید محراب در سال ۱۳۶۰ اشاره و خاطر نشان کرد: امام(ره) او را عالمی عادل و متقی می‌دانست که در علم و عمل شایستگی داشت و معلم اخلاق و معنویات می‌دانست.

موفقیت دولت در سایه عمل به توصیه‌های رهبر انقلاب است

وی با اشاره به ۱۳ توصیه رهبر انقلاب به اعضای هیأت دولت چهاردهم، تصریح کرد: موفقیت دولت در سایه عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: توصیه‌های رهبر انقلاب تحفه کم نظیر برای دولتمردان است؛ توصیه مهم رهبر انقلاب به دولتمردان، پیوست عدالت در متن قوانین است. رهبری فرمودند نه در کاغذ بلکه در عمل عدالت را محقق کنید. فرمودند هر ماده قانونی که فاصله طبقانی را بیشتر می‌کند، حذف کنید.

آیت الله خاتمی با اشاره به داغ جانکاه غزه و کشته شدن بیش از ۴۰ هزار کودک، زن و انسان بی‌گناه، گفت: جلادان روز‌های سختی در پیش دارند، تظاهرات علیه جلادان صهیونیست گویای آن است که آنها در سراشیبی قرار گرفته‌اند و بشارت این را می‌دهد که رژیم صهیونیستی به طرف نابودی پیش می‌رود.

وی تاکید کرد: ان‌شاءالله رهنمود امام مبنی براینکه اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود، تحقق خواهد یافت.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار