شاعران افغانستان به فصل جدید «سرزمین شعر» اضافه شدند

فصل جدید «سرزمین شعر» از امروز با حضور ۴۰ شاعر برگزار می‌شود که در میان آنها شاعران برتر فارسی‌زبان افغانستان هم حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۶۸۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶ - 07September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، فصل جدید «سرزمین شعر» از امروز با حضور ۴۰ شاعر برگزار می‌شود که در میان آنها شاعران برتر فارسی‌زبان افغانستان هم حضور خواهند داشت.

«هم‌بیت» و «یک غزل-یک تصویر»به عنوان دو بخش چالشی به فصل جدید برنامه تلویزیونی «سرزمین شعر» اضافه شد.

در چالش «هم‌بیت» در هر رقابت یکی از شاعران مطرح کشور با طرح یک تک مصرع از شرکت‌کنندگان می‌خواهد مصرع دوم را بداهه‌سرایی کنند.

شاعران افغانستان به فصل جدید «سرزمین شعر» اضافه شدند

همچنین در چالش «یک تصویر یک شعر»، با پخش یک تصویر و یا بخشی از یک فیلم، از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شود تا شعری در وصف تصویر یا اثر پخش شده بسرایند.

این برنامه که با همکاری مؤسسه شهرستان ادب برگزار می‌شود، این بار علاوه بر شبکه ۴، در شبکه ۲ هم به نمایش در می‌آید و مجری این فصل آن، امیرحسین مدرس است که به‌جای محمدمهدی سیار کار اجرا را انجام می‌دهد و سردبیری و اجرای بخش «چالش» برنامه برعهده محمود حبیبی‌کسبی است. همچنین حضور فعال شاعران افغانستان در هر قسمت و حضور تماشاگران در صحنه رقابت، از ویژگی‌های فصل جدید است.

شاعران افغانستان به فصل جدید «سرزمین شعر» اضافه شدند

حدود یک سوم شرکت‌کنندگان را شاعران زن فارسی‌زبان تشکیل می‌دهند و محمود حبیبی کسبی، اجراکننده پشت صحنه این برنامه است.

فصل جدید برنامه «سرزمین شعر» تماشاگر هم خواهد داشت. این برنامه، با حضور ۴۰ شاعر تولید شده و ناصر فیض، علیرضا قزوه، محمدکاظم کاظمی، علی‌محمد مؤدب و محمدمهدی سیار، داوران آن هستند. «علیرضا افتخاری» خواننده که در فصل قبل هم میهمان ثابت برنامه بود، در فصل دوم نیز حضور دارد و «یوسفعلی میرشکاک» شاعر برجسته، میهمان ویژه‌برنامه افتتاحیه فصل دوم می‌شود.

برنامه «سرزمین شعر»، کاری است از گروه ادب و هنر شبکه چهار به کارگردانی علی شریعت‌پناه و سعید ایلاتی و تهیه‌کنندگی علی زارعان که در ۲۰ قسمت ۷۰ دقیقه‌ای شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما و سه‌شنبه تا جمعه ساعت ۲۳:۱۵ از شبکۀ دو سیما مهمان خانه‌های مخاطبان خواهد شد.

همچنین خلاصه این برنامه، ساعت ۲۱ چهارشنبه شب‌ها از شبکه ۴ پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار