تجدید چاپ «در راه مانده» سید مهدی شجاعی برای مخاطب کودک و نوجوان

کتاب «در راه مانده» اثر سید مهدی شجاعی برای مخاطب کودک و نوجوان تجدید چاپ شد.
کد خبر: ۶۸۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷ - 07September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، چاپ دوم «در راه مانده» اثر سید مهدی شجاعی کتابی در حوزه کودک و نوجوان در بیست و چهار صفحه رحلی بیاضی از سوی نشر نیستان منتشر و وارد بازار کتاب شد.

تجدید چاپ «در راه مانده» سید مهدی شجاعی برای مخاطب کودک و نوجوان

کتاب در راه مانده که با تصویرسازی‌های «فرهاد جمشیدی» منتشر شده، از گرمای طاقت‌فرسای مدینه آغاز می‌شود. این شهر گرمْ روزنهٔ امید پیرمردی تنهاست. او می‌خواهد با حضرت محمد (ص) ملاقات کند. او پیامبر را دوست دارد. او بدون کفش در شهر راه می‌رود؛ چون قبلاً کفش‌هایش را برای خرید نان فروخته. پاهایش زخمی است و تاول هم زده است. آیا این پیرمرد موفق می‌شود با پیامبر اسلام دیدار کند؟

خواندن این کتاب را به کودکان گروه‌های سنی «ب» و «ج» پیشنهاد می‌کنیم.

پیرمرد آن‌قدر سختی‌کشیده است که پیش از آنکه برجایش قرار بگیرد. سردرد دلش باز می‌شود: خدا هیچ‌کس را در غربت دچار تنگدستی نکند. من در شهر خودم زندگی و آبرویی دارم. اما در این سفر دچار حادثه‌ای شدم و همه‌چیزم را از دست دادم. اکنون گرسنه اما بی کفش و بی‌لباسم و بی آذوقه راه! خودم را با سختی فراوان به شما رسانده‌ام تا مرا از این حال و روز نجات دهید.

پیامبر خود گرسنه است لباسی که بر تن دارد. تنها لباس اوست و در خانه‌اش هم هیچ‌چیز پیدا نمی‌شود که بتواند گره‌ی از کار پیرمرد باز کند، اما عادت به «نه» گفتن هم ندارد! هیچ‌کس از پیش از دست‌خالی بازنگشته است و این پیرمرد هم نباید ناامید برگردد.

متن بالا قسمتی از کتاب در راه مانده است که توسط سیدمهدی شجاعی در 24 صفحه رنگی نوشته شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار