برخورداری جامعه ایثارگری از خدمات الکترونیک قضایی به‌صورت غیرحضوری

«سلطانی» با اشاره به خدماتی که براساس تفاهم‌نامه همکاری کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه می‌شود، گفت: این خدمات به دو شکل ارائه می‌شود؛ «خدمات غیرحضوری» برای ارائه خدمات در محل صورت می‌پذیرد و «خدمات حضوری» در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۸۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱ - 07September 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمدرضا سلطانی» مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، امروز (شنبه) در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: با عنایت به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون خدمت‌رسانی به خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران معزز و آزادگان گران‌قدر و در راستای اجرای مفاد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اعلام آمادگی از سوی کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، این تفاهم‌نامه منعقد می‌شود.

برخورداری جامعه ایثارگری از خدمات الکترونیک قضایی به‌صورت غیرحضوری

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، «توسعه و ارتقای سطح همکاری کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای ایجاد ارتباط موثر و پایدار به واسطه فراهم‌آوردن زمینه بهره‌مندی جامعه هدف یعنی (خانواده شهدا، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و آزادگان) از مزایای خدمات الکترونیک قضایی» و «ارائه حمایت قضایی در راستای اجرای مواد ۲ و ۵۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی» را از مهم‌ترین اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

سلطانی تاکید کرد: براساس محتوای این تفاهم‌نامه که مدت زمان آن یک سال است، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران عزیز و آزادگان گران‌قدر با رعایت ماده ۵۸ قانون جامع خدمات‌رسانی، از پرداخت تعرفه خدمات الکترونیک قضایی معاف هستند.

سلطانی تصریح کرد: این خدمات به دو شکل ارائه می‌شود؛ «خدمات غیر حضوری» برای ارائه خدمات از طریق تماس با مرکز پشتیبانی به شماره ۱۴۷۰ (خدمات سیار) و خدمت رسانی در محل صورت می‌پذیرد و «خدمات حضوری» در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران هم براساس متن تفاهم‌نامه، موظف است که اطلاعات افراد تحت پوشش را در قالب وب سرویس و از طریق سامانه خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه در اختیار دفاتر خدمات الکترونیک یا کانون (پاسخگویی از طریق ۱۴۷۰) قرار دهد.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهم‌نامه و تلاش کانون و ۱۲۵۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور، ادای دِین بسیار کوچکی به شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان باشد.

«مجتبی قاسمی» معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم، با بیان اینکه امیدواریم با این تفاهمنامه بتوانیم تا اندازه‌ای برخی از مسائل حقوقی خانواده شهدا، جانبازان وایثارگران را برطرف کنیم، گفت: امروز اگر کسی به هر دلیلی بخواهد به دستگاه قضایی مراجعه کند، به دلیل ازدحام بسیار، زمان بر است و جدای از آن، دریافت خدمات دارای هزینه است و شاید برخی نتوانند به دلیل مشکلات جسمی به صورت حضوری مراجعه کند.

قاسمی افزود: ایثارگران مشمول این تفاهمنامه می‌توانند از باجه اختصاصی استفاده کرده و در زمان آن‌ها صرفه‌جویی شود همچنین با توجه به اینکه بسیاری از جانبازان و ایثارگران امکان مراجعه حضوری به دفاتر را ندارند، این تفاهمنامه امکان ارائه خدمات غیرحضوری برای آن‌ها را فراهم می‌کند؛ بدین ترتیب که کارشناس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در منزل آن‌ها حضور پیدا کرده و آن خدمتی که قرار بود حضوری دریافت کنند را به آن‌ها ارائه می‌دهد.

وی اضافه کرد: در قبال ارائه خدمت این دفاتر، قرار شده است پس از برآورد بودجه، تعرفه دریافتی از ایثارگران صفر باشد و با ارائه کارت ایثارگری یا معرفی‌نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران، آن‌ها بتوانند این خدمات را دریافت کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار