به گزارش دفاعپرس از استان خوزستان، «سید میعاد صالحی» مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران امروز در بازدید از روند احداث خط ریلی شلمچه به بصره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: احداث این خط ریلی انتظار ۵۰ ساله ۲ کشور است که از دولت سیزدهم احداث این پروژه مهم و برون مرزی آغاز شد.
وی وجود مینهای به جا مانده از جنگ تحمیلی را از موانع این طرح عمرانی دانست و افزود: حدود چهار کیلومتر در عمق خاک عراق طی سال گذشته تاکنون مین روبی شده است.
مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی به کشف بیش از ۶ هزار انواع مینهای جنگی و خمپاره در این مسیر اشاره کرد و گفت: تا کنون در سه مرحله دپوهای کشف شده منهدم و به تدریج مابقی نیز کشف و منهدم میشوند.
صالحی بیان داشت: بیشتر این مینها در منطقه شلمچه و مربوط به عملیات کربلای پنج است به طوریکه پنج لایه مین روبی تا عمق ۶ متر به عرض ۵۰ متر و به طول حدود چهار کیلومتر داشتیم.
وی از احداث پل برای این خط ریلی اشاره کرد و یادآور شد: احداث پل بر روی اروند رود در شمال بصره در حال انجام است که ۱۷ پایه در خشکی و آب دارد و این طرح به لحاظ فنی بسیار پیچیده است. عملیات اجرایی این بخش از پل هم اکنون در حال شمع کوبی است که این شمعها هر کدام یک و نیم متر قطر و ۴۵ متر عمق دارند.
صالحی ابراز داشت: این پل به صورت آسانسوری طراحی شده تا در کنار بخشی از این سازه امکان کشتیرانی نیز فراهم شود.
مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی متذکر شد: امیدواریم با توجه به سرعت خوبی که روند اجرای این طرح دارد بتوانیم در آینده نزدیک با حرکت مستقیم قطار تهران به کربلا، شاهد وصل ۳۶ کیلومتر حلقه مفقودی بین ۲ کشور باشیم.
انتهای پیام/