اعلام جزئیات رقابت‌های بخش آوایی جشنواره ملی قرآن دانشجویان

سی‌وهشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور یکشنبه با پذیرش متسابقان بخش آوایی آغاز می‌شود و چهارشنبه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد.
کد خبر: ۶۸۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱ - 07September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، سی‌وهشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور از فردا (یکشنبه، ۱۸ شهریور) با پذیرش متسابقان بخش آوایی به میزبانی وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی تبریز آغاز می‌‍شود و تا بیست‌ویکم این ماه که زمان برگزاری مراسم اختتامیه است ادامه دارد.

مسابقات مربوط به بخش‌های غیر آوایی این مسابقات در اواخر مردادماه برگزار شده و نفرات برتر بخش‌های معارفی (۲۹ نفر)، ادبی (۱۳ نفر)، هنری (۲۲ نفر)، پژوهشی (هشت نفر)، فناوری (۹ نفر)، معارف نهج‌البلاغه (۱۲ نفر)، معارف صحیفه سجادیه (۹ نفر) و ایده‌شو (پنج نفر) مشخص شده و تنها برگزیدگان بخش آوایی باقی مانده است تا برترین‌های قرآنی بخش دانشگاهی در سال ۱۴۰۳ تعیین شود.

رقابت‌های بخش آوایی که تنها بخش حضوری مسابقات است طی روز‌های نوزدهم و بیستم در دو بخش بانوان و آقایان و در سالن‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جریان خواهد بود.

مسابقات این بخش از صبح دوشنبه با برگزاری یک مراسم مختصر در جوار یادمان شهدای گمنام در دانشگاه علوم پزشکی تبریز به طور رسمی آغاز می‌شود.

در بخش آوایی مجموعاً ۲۷۷ شرکت‌کننده و ۱۰ گروه تواشیح به نمایندگی از هشت دستگاه دانشگاهی شامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی - کاربردی، دانشگاه ملی مهارت (فنی حرفه‌ای)، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و دانشگاه فرهنگیان حضور دارند.

این تعداد شرکت‌کننده در ۱۰ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء قرآن، حفظ ۱۰ جزء قرآن، حفظ پنج جزء قرآن، دعاخوانی، مداحی، اذان (ویژه آقایان) و مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم در دو گروه بانوان و آقایان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

با تعیین نفرات برتر بخش آوایی، مراسم اختتامیه سی‌وهشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه برگزار می‌شود و در آن نفرات برتر تمامی بخش‌ها و رشته‌ها در دو گروه بانوان و آقایان طی یک مراسم حدوداً پنج ساعته تجلیل خواهند شد.

با توجه به گسترده بودن بخش‌ها و تعداد بالای برگزیدگان ابتدا برنامه‌ریزی شده بود تا در ایام برگزاری مسابقاتِ بخش آوایی در انتهایِ هر روز از مسابقات، اختتامیه یک یا چند بخش برگزار و نفرات برتر آن بخش‌ها تجلیل شوند، اما در نهایت تصمیم بر این شد تا اختتامیه تمام بخش‌ها به صورت مشترک برگزار شود.

جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور از ابتکارات جهاددانشگاهی بوده و تا دوره بیست و هفتم از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان وابسته به جهاددانشگاهی برگزار می‌شد. از دوره بیست و هفتم به بعد میزبانی این مسابقات به صورت دوره‌ای به عهده یکی از دستگاه‌های دانشگاهی گذاشته شده است.

اعلام جزئیات رقابت‌های بخش آوایی جشنواره ملی قرآن دانشجویان

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها