خانواده‌های اسرای اسرائیلی: حماس با توافق تبادل، موافقت کرد، ولی نتانیاهو اجازه نداد

خانواده‌های اسرای اسرائیلی که به خاطر کارشکنی‌های مسئولان این رژیم درباره توافق تبادل اسرا، به شدت خشمگین هستند، تأکید کردند که باید کابینه کنونی اسرائیل سرنگون شود.
کد خبر: ۶۸۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۲ - 07September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، خانواده‌های اسرای اسرائیلی شامگاه امروز شنبه با برگزاری تظاهراتی تأکید کردند تا زمانی که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم در قدرت باشد، فرزندان آنان، پس از کشته شدن، جنازه‌هایشان باز خواهد گردید. 

خانواده‌های اسرای اسرائیلی: حماس با توافق تبادل، موافقت کرد، ولی نتانیاهو اجازه نداد

این خانواده‌ها با انتشار بیانیه‌ای تاکید کردند: حماس در ماه ژوئیه با توافق تبادل [اسرا]موافقت کرد، ولی نتانیاهو مذاکرات را به بازی گرفت؛ لذا دولت آمریکا نباید به نتانیاهو ادامه اجازه دهد که به این اقدامات خود ادامه دهد.

 این خانواده‌ها تصریح کردند: فرزندان ما در تونل‌ها می‌میرند و با سوءتغذیه و بیماری روبرو هستند. دولت باید اقدامی انجام دهد. این خانواده‌ها که در شهرک «رحوفوت» در جنوب

تل‌آویو تظاهرات کرده‌اند، خاطرنشان کردند: باید کابینه نتانیاهو که فرزندان ما را قربانی می‌کند سرنگون شود.
با ادامه کارشکنی‌های نتانیاهو در مذاکرات آتش‌بس، این بار خانواده زندانیان رژیم صهیونیستی دست به دامان کشور‌های میانجی در مذاکرات شدند تا شاید امکان تبادل زندانیان هر چه زودتر فراهم شود.

 این خانواده‌ها اخیراً در نامه‌ای به «عباس کامل»، رئیس اطلاعات مصر، «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، نخست‌وزیر قطر و «ویلیام برنز»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، حمایت خود از اقدامات و تلاش‌های این میانجیگر‌ها برای پایان‌یافتن جنگ و رسیدن به توافق تبادل زندانیان را اعلام کردند.

 خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی در این نامه تصریح کردند که این مذاکرات «باید به موفقیت برسد». باوجودآنکه قاهره، دوحه و واشنگتن ماه‌ها است که به‌عنوان میانجی، اقداماتی را برای برقراری آتش‌بس در غزه و توافقنامه تبادل زندانیان صورت داده‌اند؛ اما همچنان این نتانیاهو است که در عمل، حاضر به تأمین نظر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیست.

اسرائیل در حملات بی‌امان خود به نوار غزه در طول بیش از ده ماه گذشته تابه‌حال بالغ بر ۴۰ هزارنفر را به شهادت رسانده و هزاران نفر را نیز مجروح کرده است. حملات این رژیم «نسل‌کش» به مدارس همچنان ادامه دارد.

 اسرائیل پس از حمله به مدرسه التابعین و کشتار وحشیانه دست‌کم ۱۰۰ تن، این بار به مدرسه «مصطفی حافظ» حمله کرده و بیش از ۲۰ نفر را به شهادت رسانده است. «بی‌بی» در حالی حاضر نیست نظرات حماس را برای آتش‌بس تأمین کند که دادگاه بین‌المللی کیفری، او و گالانت، وزیرجنگش را به «نسل‌کشی» متهم و دستور دستگیری آنها را هم صادر کرده است. علاوه بر این، این دادگاه، رژیم صهیونیستی را هم به نسل‌کشی متهم و خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شده است.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها