مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ثارالله استان کرمان خبر داد؛

معرفی زنان فرهیخته در جشنواره حریم رسالت

«رنجبر» گفت: بسیج جامعه زنان و بانوان بسیج رسانه به تاسی از این بانوان بزرگوار که الگوهای ما مسلمانان هستند بستری ایجاد کنند برای ثبت خاطرات و نظرات و تجربیات زنان فرهیخته که در عین محجبه بودن توانستند در رشته های مختلف نقش آفرین باشند.
کد خبر: ۶۸۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱ - 08September 2024

معرفی زنان فرهیخته در جشنواره حریم رسالت

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «اکرم رنجبر» مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ثارالله استان کرمان در خصوص جشنواره حریم رسالت اظهار داشت:  یکی از مهمترین افتخارات و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی هویت بخشیدن به معنای واقعی کلمه به شخصیت زنان بوده است اگرچه در رژیم پهلوی هم شعارهایی برای دفاع از حقوق زن می دادند ولی عکس آن  عمل می کردند.

رنجبر تصریح کرد: با یه مقایسه کوتاه بین تعداد تحصیل کردگان زن در زمان پهلوی و در دوره انقلاب می‌توان بر این مطلب صحه گذاشت یا بررسی تعداد ورزشکاران زن، تعداد پزشکان، اساتید دانشگاه، دانشمندان زن و در تمام عرصه ها  میدان پیشرفت هایی که امروز زنان در انقلاب اسلامی دارند میتوان به هویت بخشی واقعی زن پی برد. 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ثارالله استان کرمان گفت: زن در عین محجبه و عفیف بودن بر سکوهای علمی و سایر رشته های مختلف می درخشد و در همین روزهای اخیر، بانوان محجبه را در المپیاد نجوم یا در المپیاد ورزشی در بالاترین رتبه ها بر سکوهای افتخار ایستادند و افتخارآفرینی کردند.

 وی تصریح کرد:  بانوان فرهیخته ما از جمله صاحبان قلم و اندیشه که به نوعی اصحاب رسانه هستند رسالتی که دارند این هست که این روایت ها را  به صورت صحیح برای مردم تبیین کنند، اگر بانوان صاحب قلم ما روایت صحیح نداشته باشند دشمن به نفع خودش تحریف و روایت خواهد کرد.

 رنجبر ادامه داد: بانوان بسیج رسانه با همکاری بسیج جامعه زنان با تاثر از الگوی روایتگر اسلامی یعنی خانم حضرت زهرا (س) و خانم حضرت زینب (س) تصمیم گرفتند جشنواره ای تحت عنوان جشنواره حریم رسالت برگزار کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ثارالله استان کرمان افزود: خانم حضرت زهرا (س) زمانی در منزل به منزل را می کوبیدند و از حریم ولایت دفاع می کردند یا خانم حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا به معنای واقعی کلمه روایتگری کردند و رسالت خود را در بحث  جهاد تبیین تکمیل کردند.

وی گفت: بسیج جامعه زنان و بانوان بسیج رسانه هم تصمیم گرفتند به تاسی از این بانوان بزرگوار که الگوهای ما مسلمانان هستند بستری ایجاد کنند برای ثبت خاطرات و نظرات و تجربیات زنان فرهیخته که در عین محجبه بودن توانستند در رشته های مختلف نقش آفرین باشند.

 رنجبر اظهار کرد: این جشنواره در قالب های متفاوت از جمله کلیپ، موشن، اینفواگرافی، پادکست، مصاحبه و یادداشت با محورهای روایتگری زنان و بانوان موفق ایرانی، واقعیت زندگی زن در کشورهای غربی، روایت پیشرفت زنان در انقلاب اسلامی،  نقش زن در بنیان خانواده و همچنین چالش جمعیت و سبک زندگی ایرانی اسلامی و حیا پوشش زن در سلامت جامعه و به عبارتی نقش پوشش در تحکیم بنیان خانواده برگزار می شود.

 مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ثارالله استان  کرمان خاطر نشان کرد: علاقمندان می توانند در این پنج محور مقالات یا سایر آثار هنری خود را در پیام رسان های روبیکا  به شماره های ۰۹۰۲۲۹۸۳۲۹۲سازمان بسیج رسانه و شماره ۰۹۱۳۲۹۸۲۹۶۹دبیرخانه طنین(حریم رسالت) ارسال نماید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انشالله با برگزاری خوب و پررنگ این جشنواره بتوانیم نقش و جایگاه و شخصیت زن مسلمان ایرانی و به عبارتی زن تراز انقلاب را نه تنها به ایرانیان بلکه به کل جهان بشناسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار