تقویت «سینمای مقاومت» راهبرد ایران اسلامی در جهان

«سینمای مقاومت» بدون حمایت حداکثری مسئولان و مدیران فرهنگی امکان حیات نخواهد داشت، تقویت این سینما در واقع راهبرد نظام اسلامی ایران در جهانی است که غرب با اتکا به امپراتوری رسانه‌ای خود سعی در فریب افکار عمومی دارد.
کد خبر: ۶۸۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰ - 09September 2024

گروه فرهنگ دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ اکران «قلب رقه» در روز‌هایی که هنوز عملیات «طوفان‌الاقصی» با اقتدار علیه رژیم صهیونیستی ادامه دارد البته که در جای خود قابل احترام است و بسیار ضروری است تا از این گونه آثار حمایت شود. اما با نگاه واقع بینانه باید گفت اکران این فیلم در جای خود می‌تواند نشانه کم‌کاری و فقر سینمای ایران در حوزه جبهه مقاومت نیر باشد. ما باید بدانیم پیروزی در جبهه مقاومت بدون تقویت جبهه فرهنگی ابدا ممکن نیست. 

تقویت «سینمای مقاومت» راهبرد ایران اسلامی در جهان

ایران هر چند در عملیات «طوفان‌الاقصی» هیچ گونه کمک تسلیحاتی به رزمندگان فلسطینی در غزه نمی‌کند، اما نباید از مسئولیت بزرگ خود در حوزه فرهنگ غافل شود. در شرایطی که همه غرب با امپراطوری رسانه‌ای خود سعی در مشروعیت بخشیدن به نسل کشی رژیم صهیونیستی دارد و با دروغ‌پردازی‌های خود می‌کوشد افکار عمومی را مرعوب و مغلوب کند اهمال و کم کاری جبهه فرهنگی ایران اسلامی در خصوص حمایت از مردم غزه توجیهه ندارد. 

به دلیل ساخت فیلم با موضوع مقاومت کار ساده و سهل‌الوصولی نیست بخش خصوصی به تنهایی توان ورود به این عرصه را ندارد و ضرورت دارد که بخشی دولتی مستقیما وارد عرصه تولید و پخش فیلم سینمایی در این حوزه شود. گذشته از این مدیران و مسئولان فرهنگی نباید منتظر این باشند تا یک فیلمساز قدم در این راه بگذارد، بلکه خود مدیران باید در جایگاه سفارش دهنده موتور ساخت و تولید فیلم‌های حوزه مقاومت را روشن کنند و به حرکت درآورند. 

در همه کشور‌هایی که صاحب سینما هستند و حرفی برای گفتن ندارند این بخش دولتی است که مسئولیت تولید فیلم‌های استراتژیک را بر عهده دارند و علاوه بر حمایت مالی در حوزه پخش جهانی آن نیز به صورت گسترده عمل می‌کنند. سینمای ایران اسلامی نیز نه تنها در منطقه که در سطح دنیا، سینمایی پیشرو و دارای اعتبار است و تقریبا هیچ جشنواره‌ای در جهان بدون حضور سینماگران ایرانی برگزار نمی‌شود. این فرصت بسیار بزرگی است تا مدیران و مسئولان فرهنگی ایران نیز برنامه مشخصی برای تولید آثاری با موضوع جبهه مقاومت داشته باشند. 

از آنجایی که ایران حضور اثرگذاری در این حوزه بخصوص مبارزه با داعش دارند و شهدای بسیاری در این راه تقدیم کرده و از طرفی در وحدت آفرینی و تقریب مذاهب اسلامی برای مبارزه با داعش نقش بسزایی ایفا کرده است باید در ساخت و تولید آثار سینمایی تلاش مضاعفی داشته باشد. در این وانفسای محدودیت آثار سینمایی با موضوع جبهه مقاومت اکران «قلب رقه» جای قدردانی دارد.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار