رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

دبیرخانه دائمی کنگره ملی ادبیات پایداری در دانشگاه «شهید باهنر» کرمان ایجاد شد

سردار امیریان گفت: دبیرخانه دائمی کنگره ملی ادبیات پایداری سال ۱۳۸۴ در دانشگاه شهید باهنر کرمان ایجاد شد و تاکنون طی ۱۰ دوره برگزار شده و ما حَصَل آن، ارسال هزار و ۱۰۰ مقاله در این ۱۰ دوره به دبیرخانه بوده است که نگاه علمی_پژوهشی به ادبیات پایداری دارد.
کد خبر: ۶۸۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰ - 08September 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، آیین رونمایی از پوستر یازدهمین کنگره ملی ادبیات پایداری و همچنین اهدای احکام دبیران علمی و اجرایی با حضور «علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ‌کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم بسیجی «مهدی امیریان» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی ادبیات پایداری صبح امروز (یکشنبه) در سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

دبیرخانه دائمی کنگره ملی ادبیات پایداری در دانشگاه «شهید باهنر» کرمان ایجاد شد

در ابتدای این مراسم، سردار سرتیپ دوم بسیجی «مهدی امیریان» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به تاریخچه آغاز کنگره ادبیات پایداری اظهار داشت: تاریخچه موضوع کنگره ادبیات پایداری و مقاومت به سال ۱۳۸۳ می‌رسد و این فکر در این سال مطرح شد و با توجه به اقتضائاتی که وجود داشت، با این عنوان کنگره‌ای که جنس علمی و پژوهشی دارد، تشکیل شد و از همان ابتدا نگاه دانشگاهی به این کنگره ملی شد.

وی با اشاره به تاریخچه تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره ادبیات پایداری، ادامه داد: این ایده از سال ۱۳۸۳ به‌صورت جدی پیگری شد و  دبیرخانه دائمی کنگره ملی ادبیات پایداری در سال ۱۳۸۴ در دانشگاه شهید باهنر کرمان ایجاد شد.

گفتنی است، اولین دوره این کنگره علمی در سال ۱۳۸۴ برگزار شد و تاکنون ۱۰ دوره آن برگزار شده و ما حَصَل برگزاری این دوره‌ها، مقالاتی بوده که به این کنگره ارسال شده است. بیش از هزار و ۱۰۰ مقاله در این ۱۰ دوره به دبیرخانه کنگره ارسال شده و مورد داوری قرار گرفته است. این کنگره، اثر به‌سزایی در رویکرد علمی و پژوهشی به موضوع ادبیات پایداری دارد. به نظر می‌رسد این کنگره می‌تواند در تبیین نظریه مقاومت نقش ایفا کند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار