جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع):

برخورد مردم در ۱۷ شهریور ۵۷ با ارتش رژیم شاهنشاهی یک درس زیبا برای همه تاریخ است

سردار افضلی گفت: در بحبوحه ۱۷ شهریور ۵۷ برخورد مردم با ارتش رژیم شاهنشاهی یک درس زیبا برای همه تاریخ است که گل به سمت نیرو‌های نظامی رژیم پرتاب می‌کنند و این کارشان جواب می‌دهد و تزلزل سیاسی و نظامی رژیم را به همراه دارد.
کد خبر: ۶۸۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵ - 08September 2024

برخورد مردم در  ۱۷ شهریورماه ۵۷ با ارتش رژیم شاهنشاهی یک درس زیبا برای همه تاریخ استبه گزارش دفاع‌پرس از چهارمحال و بختیاری، سردار علی افضلی جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در مراسم گرامیداشت شهدای کشتار خونین ۱۷ شهریور در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرکرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای این روز در سال ۱۳۵۷ و با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی پیروزی خون بر شمشیر و جبهه حق بر جبهه باطل بود، اظهار کرد: در بحبوحه ۱۷ شهریورماه ۵۷ برخورد مردم با ارتش رژیم شاهنشاهی یک درس زیبا برای همه تاریخ است که گل به سمت نیرو‌های نظامی رژیم پرتاب می‌کنند و این کارشان جواب می‌دهد و تزلزل سیاسی و نظامی رژیم را به همراه دارد.

وی با ذکر اینکه اعتراضات و اعتصابات مردمی به تبعیت از حادثه ۱۷ شهریور در شهر‌های مختلف ایران برگزار می‌شود و اقشار مختلف مردم پای کار می‌آیند، ادامه داد: ۳۰ هزار نفر از کارگران پالایشگاه نفت آبادان اعتصاب کردند که کمر رژیم را شکست؛ معلمان، بازاریان، نیرو‌های بنادر کشتیرانی، شرکت راه‌آهن، مخابرات و... با اراده به میدان می‌آیند و کشتار بی‌رحمانه ۱۷ شهریور نیز مانع آنان نمی‌شود.

افضلی بیان کرد: شعار حضرت سیدالشهدا (ع) تن ندادن به ذلت بود و هر ملتی هم که به تبعیت از امام جامعه تن به ظلم و ستم ندهد، به بزرگی و افتخار و عزت می‌رسد و کار‌های نشدنی را به سرانجام می‌رساند. 

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) با تأکید بر اینکه امروز اصلی‌ترین هدف دشمن براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: از روز‌های آغازین نهضت امام خمینی (ره) تا فتنه‌های اخیر این مهم در دستور کار دشمنان بوده، اما ما همه این توطئه‌ها که از اتاق فکر واحدی هدایت شدند را با پیروزی و سربلندی پشت سر گذاشتیم. 

افضلی با تأکید بر اینکه سه ضلع الله، ولایت فقیه و مردم عامل پیروزی انقلاب اسلامی بوده‌اند، اظهار کرد: امروز هم این سه ضلع حاکم است همچنان که نقش مردم را در خنثی‌سازی فتنه‌ها شاهد بودیم که به صحنه آمدند و نشان دادند که همواره پای نظام و ارزش‌ها هستند و دشمن هیچ کاری از پیش نخواهد بود. 

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز عملیات غرورآفرین طوفان‌الاقصی که در ۱۵ مهرماه سال گذشته به وقوع پیوست، توضیح داد: نباید بگذاریم که مظلومیت مردم فلسطین و غزه فراموش شود. این عملیات آبروی آمریکا و اسرائیل را برد و «شکست غیر قابل ترمیم» را برای آنان رقم زد و نشان داد که آسیب‌پذیرند. هفتم اکتبر روز عید آنهاست و این عملیات در این روز باعث غافلگیری آنها شد و مبارزان حماس توانستند از دیوار حائل به طول ۶۰ و ارتفاع هشت متر مجهز به سنسور‌هایی که کوچک‌ترین حرکت را تشخیص می‌دهد و نیز از زیرزمین‌ها عبور کرده و عملیاتی را انجام دهند که صهیونیست‌ها تا ۱۲ ساعت نمی‌دانستند از کدام سو مورد حمله قرار گرفتند.

افضلی بیان داشت: در این عملیات تعداد بسیاری از صهیونسیت‌ها اسیر شدند و دستاورد‌های بزرگی اتفاق افتاد. رسانه در آن روز در دست نیرو‌های حزب‌الله و حماس بود و تمام اخبار به‌صورت برخط در دنیا مخابره می‌شد یعنی صهیونیست‌ها بر خلاف همیشه که اطلاعات و اخبار خود را سانسور و مدیریت می‌کنند، در این روز کاری نتوانستند بکنند. 

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) به عملیات «وعده صادق» اشاره و تأکید کرد: نتایج این عملیات چهار اصل دکترین امنیتی بن گورین در رژیم صهیونسیتی را در هم شکست. این رژیم به مردم خود اطمینان داده بود که از لحاظ بازدارندگی هیچ نیرو و کشوری قدرت رویارویی با آنان را ندارد، اصل دوم، اصل اشرافیت اطلاعاتی است که این اصل نیز در جریان وعده صادق و طوفان‌الاقصی زیر سؤال رفت.

افضلی ادامه داد: گنبد آهنین این اطمینان را به صهیونیست‌ها داده بود که هرگونه شلیک از هر نوع اسلحه کوچک و بزرگ از سوی سیستم‌های دفاعی دفع می‌شود، اما دیدیم که در «وعده صادق» این اطمینان در هم شکست و نابود شد. 

وی گفت: صهیونیست‌ها همچنین معمولاً در جنگ‌ها تعیین‌کننده صحنه عملیات و میدان نبرد بودند، اما در این عملیات این اصل نیز شکست و زیر سؤال رفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار