مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی:

عمل به سیره شهدا دشمنی‌های نظام سلطه را خنثی می‌کند

حجت‌الاسلام حسن‌زاده گفت: در زندگی دنیوی باید به دنبال عمل به سیره عملی شهدا بود تا بتوان ضمن مقابله با موج سهمگین دشمنی‌های نظام سلطه، توطئه‌های شوم ایادی کفر را خنثی کرد.
کد خبر: ۶۸۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹ - 08September 2024

عمل به سیره شهدا دشمنی‌های نظام سلطه را خنثی می‌کندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «مهدی حسن‌زاده نامقی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در هفتمین یادواره 10 شهید روستای سررود بخش مرکزی زاوین ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول اظهار داشت: در لیله المبیت مولای متقیان با جانفشانی خود با خداوند معامله کرد؛ بر همین اساس با تدابیری این مناسبت را می‌توان روز شهادت‌طلبی نامید چراکه شهدا به امیر مومنان (ع) اقتدا کردند.

وی افزود: در زندگی دنیوی باید به دنبال عمل به سیره عملی شهدا بود تا بتوان ضمن مقابله با موج سهمگین دشمنی‌های نظام سلطه، توطئه‌های شوم ایادی کفر را خنثی کرد. باید نام و یاد شهدا را زنده نگه داریم چراکه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با اشاره به اینکه بر اساس بشارت قرآن کریم، شهدا زنده‌اند و نزد باریتعالی روزی می‌خورند تصریح کرد: در این دنیا می‌توان به شهدا توسل پیدا کرد و از آن‌ها حاجت گرفت و در جهان عقبی نیز از شفاعت آنان بهره‌مند شد.

این مقام مسئول گفت: شهید فیروزیان جانشین شجاع گردان امام سجاد علیه‌السلام که این یادواره مزین به نام او و همرزمانش است، یقین داشت که روزی، شربت شهادت را خواهد نوشید و بارها ار مادر خود خواست تا یک فرزند خود را در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی فدا کند؛ بر همین اساس وی به برادر کوچک خود توصیه می‌کرد همواره خدمت به والدین را سرلوحه زندگی خود قرار دهد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با اشاره به اینکه شهدا گلچین درگاه خداوند متعال هستند، تأکید کرد: شهدا انسان‌های وارسته‌ای بودند که زندگی در آخرت و شهادت در راه خدا را بر حیات دنیوی ترجیح دادند.

وی با تاکید بر اینکه شهدا حافظ بیت‌المال نیز بودند و اندکی از این راه تخطی نکردند، به تبیین ارزش‌های والای دفاع مقدس و وظیفه آحاد مردم در قبال حفظ و صیانت از این گنجینه عظیم انقلاب اسلامی پرداخت و مطالعه وصیت‌نامه شهدا را به‌عنوان یک مکتب انسان‌ساز، جهت الگو‌سازی نسل جوان و نوجوان ضروری دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار