مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ و مکتب در تاریخ به ثبت رسید

سرهنگ «سلامی» با بیان اینکه هفته دفاع مقدس، هفته یادآوری بزرگترین واقعه تاریخی انقلاب اسلامی است، گفت: دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ و مکتب در تاریخ این کشور به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۶۸۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹ - 08September 2024

دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ و مکتب در تاریخ به ثبت رسیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جلسه گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس که در فرمانداری ساری برگزار شد، یکی از ایام الله‌های بزرگ که ما را یاد حماسه آفرینی ملت بزرگ ایران در دوران انقلاب اسلامی می‌اندازد ایام الله هفته دفاع مقدس است.

وی افزود: هفته دفاع مقدس، هفته یادآوری بزرگترین واقعه تاریخی انقلاب اسلامی است که ملت بزرگ ایران در مقابل نظام سلطه با دستان خالی ایستادگی و مقاومت کردند و به پیروزی رسیدند.

این مسئول ادامه داد: این واقعه باید در تاریخ انقلاب اسلامی گرامی‌داشته شود، ارزش‌های انقلاب اسلامی به ارزش‌های دوران دفاع مقدس گره خورده است و در واقع سرچشمه همه ارزش‌های انقلابی ملت ایران از دوران دفاع مقدس شکل می‌گیرد.

به گفته سرهنگ سلامی، دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ و مکتب در تاریخ این کشور به ثبت رسیده است.

وی اذعان داشت: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی بیمه شود و در مقابل همه حوادث پیش رو سربلند باشد و فرزندان این ملت انقلابی بار بیایند باید این ایام را با کار‌های بزرگ زنده نگه داریم.

این مسئول ادامه داد: با زنده نگه داشتن این ایام الله ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های این مردم و ارزش‌های اسلامی ما نسل به نسل منتقل خواهد شد از این جهت بزرگداشت هفته دفاع مقدس دارای اهمیت فوق العاده‌ای است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بیان کرد: امسال اجلاسیه شهدای گرانقدر همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود و اهمیت توجه به برنامه‌های هفته دفاع مقدس آن هم در آستانه اجلاسیه شهدا را مضاعف می‌کند و باید تلاش مجاهدانه داشته باشیم که نام امام و شهیدان را زنده نگه داریم.

وی با تأکید بر اینکه فضاسازی فرهنگی و محیطی به ویژه در مرکز استان که محل برگزاری شهداست باید چشمگیر باشد، گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که در سطح دستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود باید جذاب، خلاقانه و مبتکرانه باشد و جوانان میدان‌دار برنامه‌ها در سطح مساجد و محلات باشند.

وی با بیان اینکه در بیش از چهار هزار مدرسه استان برنامه‌ریزی‌های گسترده برای اجرای برنامه‌ها انجام شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۱۰ هزار فعالیت و برنامه در طول هفته دفاع مقدس در سطح رده‌های مقاومت بسیج هیئت معیت‌های مذهبی دستگاه‌های اجرایی و... استان مازندران انجام شود که پایه‌های اعتقادی جوانان ما را تقویت می‌کند و امید را به جامعه برمی‌گرداند باید توجه بیشتری شود. 

این مسئول با بیان اینکه به برکت اجلاسیه شهدا برنامه‌های فرهنگی و جذابی در استان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌ها در سامانه جامع ثبت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار