دبیر کنگره ادبیات پایداری:

علم و پژوهش وجه غالب کنگره ادبیات پایداری است

«خراسانی» گفت: از مسائل احساسی و شعاری در کنگره ادبیان پایداری پرهیز کردیم و علم و پژوهش وجه غالب کنگره است و اندیشکده ادبیات پایداری نیز در تهران فعال شده است.
کد خبر: ۶۸۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱ - 08September 2024

علم و پژوهش وجه غالب کنگره ادبیات پایداری است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، احمد امیری خراسانی دبیر کنگره ادبیات پایداری امروز در حاشیه رونمایی از فراخوان یازدهمین کنگره ادبیات پایداری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقاومت و پایداری با خلقت انسان آغاز شده و هرجا ظلم و استبداد باشد، کسانی هستند که در مقابل این مفاسد قیام کرده و نتیجه می‌شود پایداری و وقتی این مقاومت مکتوب می‌شود، ادبیات پایداری است.

وی عنوان کرد: ایران به دلیل جایگاه سوق‌الجیشی، همیشه در معرض تاخت و تاز بیگانگان بوده و مورد ظلم واقع شده و کسانی در برابر این ظلم‌ها مقاومت کرده و نتیجه مقاومت‌ها مکتوب و ثبت و ضبط شده است.

امیری خراسانی با اشاره به تقسیم‌بندی دوران مختلف تاریخ ایران از آغاز شکل‌گیری کشورها تا قبل انقلاب، دوران دفاع مقدس و اکنون که در پساجنگ قرار داریم؛ گفت: مقام معظم رهبری از جنگ به عنوان گنج تعبیر فرمودند که باید ناگفته‌های آن برای مردم بیان شود.

دبیر علمی یازدهمین کنگره ادبیات پایداری با اشاره به دوره کنون مقاومت در سطح جهان اضافه کرد: محور مقاومت در مقابل خباثت دشمن صهیونیستی و آمریکای جنایتکار ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه اصالتاً وجود انسان به صورت کلی با مقاومت عجین شده و بزرگ‌ترین منشور مقاومت قرآن کریم است، افزود: استقامت را در کلام وحی داریم و از سوی دیگر ادبیات عرفانیا داریم که در آن مبارزه با نفس و زشتی‌ها، خودش یک نوع مقاومت است.

امیری خراسانی بیان داشت: تلاش کردیم مقاومت پیامبر اسلام در برابر کفار و پایداری اهل بیت علیهم السلام در برابر حاکمان جور تا ایستادگی ایرانیان در برابر دشمنان را در قالب ادبیات پایداری به دست جوانان برسانیم.

این استاد دانشگاه گفت: در سال ۸۳ انجمن ادبی دفاع مقدس در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان آغاز به کار کرد و برای منتقل کردن ادبیات پایداری به دانشگاه‌ها، کنگره را فعال کردیم و از سال ۸۴ دوره کارشناسی ارشد ادبیات پایداری را در دانشگاه باهنر راه‌اندازی کردیم.

وی تصریح کرد: ریشه همه پایداری‌ها در عاشورا و کربلا و در وقایع مکه و مدینه است و این کنگره پشتوانه ارزشمندی دارد.

دبیر علمی یازدهمین کنگره ادبیات پایداری با اشاره به نقش سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی در تشکیل جبهه مقاومت، عنوان کرد: گل سرسبد مقاومت ایران، دوران هشت سال دفاع مقدس است و تلاش می‌شود ناگفته‌ها بیان شود.

این مسئول بیان داشت: هر دو سال یک‌بار کنگره ادبیات پایداری برگزار می‌شود و از قدیمی‌ترین کنگره‌های کشور است که در اردیبهشت سال آینده یازدهمین دوره را برگزار خواهیم کرد.

امیری خراسانی گفت: از مسائل احساسی و شعاری در کنگره پرهیز کردیم و علم و پژوهش وجه غالب کنگره است و اندیشکده ادبیات پایداری نیز در تهران فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه خروجی ۱۰ دوره کنگره در قالب نامه پایداری به چاپ رسیده، تصریح کرد: از میزبانی دانشگاه‌های دیگر برای برگزاری کنگره ادبیات پایداری استقبال می‌کنیم و البته باید کرمان، محور باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار