ورزشکار فلسطینی پارالمپیک: با ورزش در غزه احساس آزادی می‌کنیم

ملی پوش پارالمپیکی فلسطین گفت: ما در غزه با ورزش احساس آزادی می‌کنیم. ورزش یکی از معدود راه‌هایی است که می‌توانیم با آن زنده بمانیم.
کد خبر: ۶۸۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲ - 08September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کمیته ملی پارالمپیک فلسطین از فادی الدیب یک‌ماه قبل از بازی‌های پارالمپیک درخواست کرد تا فعالیت خود را در پرتاب وزنه پس از سال‌ها آغاز کند تا روحیه بالای مردم فلسطین را در این بازی‌ها به نمایش بگذارد.

ورزشکار فلسطینی پارالمپیک: با ورزش در غزه احساس آزادی می‌کنیم

الدیب در این زمینه گفت: زمانی که کمیته ملی پارالمپیک فلسطین از من درخواست کرد تا پس از سال‌ها در این رشته فعالیت کنم، گفتم با کمال میل قبول می‌کنم.

وی که ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر فلسطین نیز محسوب می‌شود، اضافه کرد: این تجربه تنها برای من نیست بلکه من صدای هزاران فلسطینی در پاریس هستم تا اهداف، امید و موفقیت خود را به همه نشان دهم. این فرصتی است تا به جهانیان نشان دهم که ما چه کسانی هستیم.

الدیب پس از ماه‌ها غم و اندوه ناتمام در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، عازم بازی‌های پارالمپیک شد. او ۱۷ عضو خانواده از جمله برادر و برادرزاده‌اش را در غزه از دست داد.

وی ادامه داد: از قبل تجهیزات ورزشی بسیار کمی وجود داشت و گاهی اوقات مکان‌های کمی برای تمرین در غزه داشتیم و در خیابان تمرین می‌کردیم. برخی مواقع هم دیسک تمرینی مناسب نداشتیم بنابراین از دیسک‌های پلاستیکی استفاده می‌کردیم. ما بر همه سختی‌های تمرین و ورزش در غزه غلبه کردیم.

او در سال ۲۰۰۱ در بحبوحه قیام فلسطینی‌ها که به انتفاضه دوم معروف است، از ناحیه ستون فقرات مورد اصابت گلوله قرار گرفت. الدیب از این لحظه به عنوان نقطه عطف و شروع یک زندگی جدید یاد کرد.

مسیر زندگی جدید الدیب با ورزش و حضور در مسابقات بین‌المللی بسکتبال و دوومیدانی و کسب مدال در پرتاب وزنه، نیزه و دیسک گره خورده بود.

وی افزود: می‌خواستم پرواز کنم بنابراین دوومیدانی را انتخاب کردم.

الدیب پس از آسیب دیدگی از ناحیه کتف در سال ۲۰۱۲، تمرکز خود را روی بسکتبال با ویلچر گذاشت. علی‌رغم تخریب گسترده زیرساخت‌های ورزشی در غزه، الدیب معتقد است که ورزش ابزاری برای بقا و ادامه مبارزه فلسطینیان و اضافه کرد: ما در غزه با ورزش احساس آزادی می‌کنیم. یکی از معدود راه‌هایی که می‌توانیم با آن زنده بمانیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: فلسطین ، غزه ، ورزشکاران
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار