فرمانده سپاه کربلا خبر داد؛

برگزاری همایش تمدنی «از طبرستان تا یمن هم‌قدم تا مسجد الاقصی»

سردار «مسلمی» از برگزاری همایش تمدنی «از طبرستان تا یمن هم قدم تا مسجد الاقصی» ۲۵ شهریور خبر داد و گفت: از ششم مهر سال جاری هفت اجلاسیه در ذیل کنگره شهدا برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴ - 08September 2024

برگزاری همایش تمدنی «از طبرستان تا یمن هم‌قدم تا مسجد الاقصی»به گزارش دفاع‌پرس از مازندران، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا امروز در جمع خبرنگاران ضمن تشریح فعالیت‌های کنگره ملی شهدای مازندران، اظهار داشت: اجلاسیه نهایی کنگره شهدا و سرداران دیار علویان ۱۲ مهر برگزار می‌شود.

وی به آغاز فعالیت دبیرخانه این کنگره از دهه پایانی سال گذشته اشاره کرد و افزود: جشنواره‌های ادبی شامل شعر، تئاتر و سرود با موضوع دفاع مقدس، ایثار، مقاومت و شهادت تاکنون ذیل این کنگره برگزار شده است.

فرمانده سپاه کربلا از چاپ ۳۵۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس خبر داد و گفت: ۳۰۰ کتاب پالتویی نیز با محوریت زندگی شهدا و سرداران مازندرانی تالیف شد.

سردار مسلمی از برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مازندران در شهرستان قائمشهر خبر داد و یادآور شد: لوازم التحریر ایرانی و لباس ایرانی اسلامی (عفاف و حجاب) نیز در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی به برگزاری ۹ اجلاسیه ویژه دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران اشاره کرد و افزود: اجلاسیه ملی نابغه فاو ویژه سردار «محمدحسن قاسمی طوسی» در برج میلاد تهران برگزار شد.

سردار مسلمی از برگزاری همایش تمدنی «از طبرستان تا یمن هم قدم تا مسجد الاقصی» ۲۵ شهریور خبر داد و یادآور شد: از ششم مهر سال جاری هفت اجلاسیه در ذیل کنگره شهدا برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری اجلاسیه زنان و ازدواج آسان با حضور هزار زوج جوان به همراه اهدای جهیزیه در ششم مهر اشاره کرد و گفت: هزار سری جهیزیه، ۴۰ هزار بسته معیشتی و ۱۸ هزار بسته لوازم التحریر ذیل این اجلاسیه توزیع می‌شود.

سردار مسلمی با بیان اینکه اجلاسیه رزمندگان و ایثارگران نیز هفتم مهر برگزار می‌شود، ادامه داد: هشتم مهر نیز همایش کشتی گیران در رده‌های سنی مختلف به تعداد شش هزار نفر در ورزشگاه سردار شهید قاسم سلیمانی ماهفروجک برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری همایش شش هزار نفری فرزندان شاهد برای اولین بار در سطح کشور در نهم مهر خبر داد و افزود: سه شنبه ۱۰ مهر همایش دانشجویان و اساتید را نیز خواهیم داشت.

سردار مسلمی اضافه کرد: چهارشنبه یازده مهر اجلاسیه معلمان و دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی به اجرای موفق نمایش «راز سرزمین عشق» در ساحل سیترای نوشهر اشاره کرد و خاطرنشان شد: این نمایش از ۲۶ شهریور تا ۱۲ مهر در ساری نیز اجرا می‌شود.

سردار مسلمی با بیان اینکه پژوهشکده این کنگره تا برگزاری سومین کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران که ۱۰ سال آینده برگزار خواهد شد، آغاز به فعالیت کرده است، یادآور شد: سه سمفونی ویژه این کنگره رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمثال مبارک شهدای استان به صورت تابلو فرش در حال تولید بوده و در طی رزمایش میثاق و سپاس در یکروز مشخص تقدیم خانواده‌های معظم شهدا خواهد شد، بیان کرد: برای تبیین و ترویج اثرگذار سیره شهدا تولید فیلم سینمایی از رشادت‌های رزمندگان مازندرانی در رویارویی با منافقین با عنوان حماسه جنگل در حال تولید بوده که تا به حال ۹۵ درصد از پروژه تصویربرداری آن به اتمام رسیده است.

سردار مسلمی از تولید سریال ۲۲ قسمتی شهید تورانی نیز خبر داد و ادامه داد: هماهنگی‌های اولیه برای ساخت فیلم حماسه ششم بهمن آمل نیز با همکاری سیما فیلم صورت گرفته است.

فرمانده سپاه کربلا در پایان اشاره‌ای به فضاسازی‌ها و تبلیغات محیطی شهر‌ها و روستا کرد و از طراحی، تولید و نصب المان‌های شهدایی در سطح استان خبر داد و یادآور شد: تا به حال ۳۰ المان شهدایی در استان جانمایی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار