سرلشکر سلامی: داستان صهیونیست‌ها را تمام خواهیم کرد/ کابوس عمل قطعی ایران لرزه به تن دشمن انداخته است

فرمانده کل سپاه گفت: برای صهیونیست‌ها راه نجاتی نیست. آنها هر لحظه منتظرند و حتماً طعم تلخ انتقام از شرارت‌های‌شان را خواهند چشید.
کد خبر: ۶۸۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴ - 08September 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه امشب در کنگره ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه دشمنان ما افسرده، منزوی و در جهان منفورند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها که به اسرائیلی‌ها سلاح می‌دهند تا مردم فلسطین را زیر آوار برج‌ها دفن کنند، خودشان در حال دفن شدن در گورستان تاریخ هستند؛ اما فلسطین در حال بزرگ شدن است.

سرلشکر سلامی: ما مطمئنیم که به فضل الهی داستان صهیونیست‌ها را تمام خواهیم کرد

سرلشکر سلامی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در آن باریکه غصبی در محاصره مسلمانان است و کابوس عمل قطعی ایران، لرزه به تن دشمن صهیونیست انداخته است.

وی افزود: اینها نمی‌توانند به حیات سیاسی خود ادامه دهند و نشانه‌های ظاهری پایان حیات سیاسی آنان را می‌بینیم، مقاماتشان از تعادل ذهنی خارج شده‌اند، آشفته هستند شب‌ها در پایتخت اشغالی علیه دولتشان تظاهرات می‌کنند. جنگ به درون سرزمینشان کشیده شده و راه نجاتی نیست و هر لحظه منتظر هستند.

اسرائیلی‌ها طعم تلخ انتقام از شرارت‌هایشان را خواهند گرفت

سلامی تاکید کرد: اسرائیلی‌ها طعم تلخ انتقام از شرارت‌هایشان را خواهند چشید؛ کی، کجا و چگونه؟ حتماً متفاوت عمل خواهد شد و این معما زمانی برای همه حل می‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این را هم گفت که نباید اسرائیل غاصب و‌ هم‌پیمانانش فکر کنند، می‌زنند و می‌گریزند؛ بلکه باید بدانند می‌خورند و نمی‌توانند بگریزند. درس‌های بزگی خواهند آموخت و عبرت خواهند گرفت که دیگر با دم شیر بازی نکنند و این ملت ایستاده است.

سلامی با اشاره به اینکه ملت ایران مقام، بزرگ و به خداوند متکی است، بیان کرد: ما مطمئن هستیم به فضل الهی این داستان را تمام خواهیم کرد.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: صمیمانه خداوند بزرگ را سپاسگزارم که در این شب آسمانی و در این لحظه‌های معنوی و ملکوتی ما را به میهمانی شهیدان والامقام دفاع مقدس و دفاع از اسلام عزیز در این محفل باشکوه راه دادند؛ حضور در جمع مردمان این سرزمین باشکوه، سرزمین کوه‌های بلند، قله‌های رفیع، سرسبزو با طراوت، سرزمین آبشار‌های زلال، بام بلند ایران سربلند کهگیلویه و بویراحمد توفیق و افتخار حضور یافتم.

وی با اشاره به اینکه مردمان این دیار الهام یافته از طبیعت زیبا، برجسته و درخشان آن هستند، گفت: مردمان کهگیلویه و بویراحمد به سلحشوری، حماسه آفرینی، غیرت و جوانمردی، مجاهدت، سرسختی، پشتکار، ایستادگی، استقامت، مهربانی، احساس عمیق، عاطفه لطیف و میهمان نوازی شهره و معروف هستند.

سلامی افزود: امشب این جمعیت وسیع که بنده کرانه‌های آن را به خوبی نمی‌بینم بی کرانه و خوش امتداد هستند و مردمان بافرهنگ، باهوش و مومن اینجا جمع شده‌اند تا از ستاره‌های آسمان درخشانشان تجلیل کنند.

شهیدان سرچشمه حیات طیبه این جامعه بودند

وی با بیان اینکه شخصیت هر قوم، ملت و‌جامعه‌ای به درخشش مردان و زنان آن جامعه در حوادث تلخ تاریخ است، ادامه داد: هویت هر جامعه از درون رخداد‌های سخت و از دل هنرمندی مردان و زنانش شکل می‌گیرد و شهدا کسانی هستند که هویت ملی و دینی ما و شخصیت رفیع ملت ما و اعتبار بین المللی ما و منزلت جهانی ما تاریخ ما سرنوشت ما و همه را به زیبایی ترسیم کرده‌اند و ما زندگی را از آنان به ارث بردیم.

سلامی با اشاره به اینکه شهیدان سرچشمه حیات طیبه این جامعه بودند، اظهار داشت: شهیدان کهگیلویه و بویراحمد جمع کثیری از آن خیل عظیم شهیدانی هستند که برای ما یک تاریخ زنده و حقیقت جاری و فضایلی پایدار و ماندگار ساختند و راه استقلال، حریت، آزادی، سربلندی، احتزار و آرامش ما را افتتاح کردند.

دفاع مقدس یک عاشورای انبساط یافته است

وی با بیان اینکه حوادث و تاثیرات آن در زمان متوقف نمی‌شود و تاریخ یک حقیقت زنده است، بیان کرد: عاشورا یک حقیقت جاری است و زمان آن را کهنه نمی‌کند و گرد و غبار فراموشی بر آن نمی‌نشیند.

سردار سلامی تصریح کرد: دفاع مقدس یک عاشورای انبساط یافته در حد وسع و توانایی ما یک نمایش باشکوه و دل انگیز از مردان و زنانی که آمده بودند اثبات کنند اگر در عاشورا بودند خود را سپر بلای تیر‌های می‌کردند که در ان ظهر ضربه می‌زد.

اقتدار، امنیت، شکوه و پیشرفت ما امروز و تا ابد مدیون شهیدان است

وی تاکید کرد: همه این بزرگی و عظمتی که به نام ایران در پرتو اسلام در این عصر حاضر به ارث برده، محصول فداکاری و جانبازی شهدا‌ست که ما را سرافراز کردند. شهادت آنان از یاد نمی‌رود، می‌درخشد ما به واسطه آنان مانده‌ایم.

سلامی اظهار داشت: اقتدار، امنیت، شکوه و پیشرفت ما امروز و تا ابد مدیون شهیدان است و در کنار آن صبر، استواری، پایداری و نجابت خانواده شهیدان که در این مصیبت‌های عظیم صبر کرده و به خدا پناه آوردند.

اگر شهدا نبودند دشمن بی رحمانه می‌آمد

وی ادامه داد: شهیدان ما نشان دادند آنها هستند که به کوه‌های بلند سرسختی می‌بخشند و به صخره‌ها استحکام می‌دهند، اگر رزمندگان بر روی کوه‌ها نمی‌ایستادند کوه‌ها هم تسلیم گام‌های دشمن می‌شدند. ما همه وجودمان متعلق به شهدا است و اگر شهدا نبودند دشمن بی رحمانه می‌آمد و ذلت را بر این سرزمین حاکم می‌کرد.

سلامی یادآور شد: آن مرد استثنایی آفرینش که صلابت الهی را در امامت خویش متجلی می‌کرد (امام علی) گفت هیچ قومی ذلیل نشد جز آنکه دشمن در عمق سرزمین او پا گذاشت.

وی بیان کرد: شهدا کسانی بودند که اجازه ندادند خاک این سرزمین در اشغال بیگانه بماند و در عمق سرزمینمان پا بگذارند و پیکر ایران تجزیه شود و عظمت ایران در مقابل فشار استکبار تحقیر شود، باید به آنان افتخار کنیم و تصاویر انان را با خود در اجتماعات بیاوریم، زیرا اگر شهدا نبودند سرنوشت ملت ایران تغییر می‌کرد.

سردار سلامی تصریح کرد: باید ایستاد نباید ترسید، به ویژه برای ملتی که به خدا ایمان دارد ترس مفهومی ندارد، مرگ برای حاکمیت ارزش‌های اسلام چیزی جز حیات جاودانه نیستن، انسان تا به یقین نرسد نمی‌تواند جان عزیزش را تقدیم کند.

دشمن در جدال فرهنگی شکست خورد و کسی به او لبخند نزد

وی ادامه داد: این لباسی امروز بر تن ما است به واسطه ان شجاعت‌ها و رشادت‌ها‌ست و آنان بودند که اجازه ندادند بعد از دفاع مقدس باز هم بر این سرزمین مسلط شوند در حالی دشمن همه میدان‌های زندگی ما را به جنگ تبدیل کرد. به جنگ فرهنگی ملت آمد می‌خواهد ایمان جوانان ما را بگیرد، حجاب، ایمان، باور، اعتقاد و اسلام را از جوانان بگیرد. این صحنه یک جنگ جهانی بود و هنوز هم ادامه دارد.

فرمانده کل سپاهذابراز کرد: جوانان به عنوان امتداد خط شهیدان با درک هوشمندانه از فتنه دشمن با او جنگیدند به نماز روی آوردند، در اربعین حماسه معنوی آفریدند و در خیابان‌ها سینه زدند، نوحه خواندند و دشمن را ناامید کردند و دشمن در این جدال فرهنگی شکست خورد، ملت به او پاسخ نداد و کسی به او لبخند نزد.

سلامی با اشاره به اینکه جوانان ما به جنگ فرهنگی رفتند و مدافعان حرم، وطن، امنیت و حرم‌ها شدند، خاطرنشان کرد: شهدا ردای زیبای جهاد که لباس عزت مسلمین است بر تن کردند، آمدند درخشیدند و جهان را شگفت زده کردند.

وی تاکید کرد: دشمن صحنه اقتصاد جهانی را به میدان جنگ علیه ملت ایران تبدیل کرد فکر می‌کرد به سرزمین گرسنگان تبدیل و ملت را از مقاومت دور می‌کند و نمی‌دانست اینجا سرزمین هدایت علوی است، سرزمین قیام حسنی و حسینی است، سرزمین خمینی و خامنه‌ای است.

تحریم با مقاومت شکسته شد

سلامی بیان کرد: جوانان این سرزمین ایستادند و اجازه نداد کشور چهره یک ملت تحریم شده و یک اقتصاد محاصره شده را به خود بگیرد و از فراز اراده دشمن عبور کرد و نیاز‌های را از درون خود ساخت. بند‌های وابستگی به بیگانگان را گسستند و به اقتصاد کشور حرکت دادند.

فرمانده کل سپاه تامید کرد: تحریم با مقاومت شکسته شد و با ایستادگی کم‌اثر و بی‌اثر شد این ادامه راه شهیدان بود، پدیده تکفیر را در جهان اسلام با هدف تفرقه بین مسلمانان منتشر کردند که با هدایت الهی رهبر عزیزمان به عنوان منادی وحدت در جهان اسلام، راه به جایی نبردند.

جوانان ما از حرم ائمه دفاع کردند و دشمنان را فراری دادند

سلامی افزود: ما منادی وحدت در جهان اسلام شدیم و از مسلمانان تحت ظلم دفاع کردیم و خواهیم کرد این منطق قرآن است، دشمن تنبیه شد و از بلاد اسلام گریخت، جوانان ما در بلاد اسلامی به هم پیوستند و از شکوه مسلمانان دفاع کردند و از حرم ائمه دفاع کردند و دشمنان را فراری دادند.

وی خاطرنشان کرد: امروز این نبرد در فلسطین متمرکز شده است ولی دشمنان ما افسرده، منزوی و منفور در جهان هستند، آمریکایی‌ها که به اسراییل سلاح می‌دهند تا خانواده فلسطینی را زیر برج‌ها دفن کنند، کسانی هستند که خودشان به تدریج در حال دفن شدن هستند و هویت فلسطین در قلب دانشگاه‌های آمریکایی و شهر‌های اروپایی دیده می‌شود و در قلب مسلمانان زنده است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار