امام جمعه ایلام:

روحانیت پرچمدار معرفت و بصیرت دینی در جامعه است

حجت‌الاسلام «کریمی تبار» گفت: طلاب و روحانیون پرچمدار معرفت و بصیرت دینی در جامعه هستند و رفتار طلاب و روحانیون باید الگوی عملی و مجسم اسلام باشد.
کد خبر: ۶۸۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸ - 09September 2024

روحانیت پرچمدار معرفت و بصیرت دینی در جامعه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» امام‌ جمعه ایلام در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان ایلام، اظهار داشت: تقوا و رعایت الزامات و انجام رسالت سنگینی که وظیفه ذاتی طلاب است باید مورد توجه این عزیزان قرار گیرد که به طور قطع در جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه حضور از ۱۷۰ نفر از خواهران مبلغه در مساجد بسیار ارزشمند بود که نقش مهمی در راستای توسعه و گسترش فرهنگی دینی و اسلامی در جامعه خواهد داشت، افزود: حضور مبلغان و طلاب در اربعین حسینی امسال بسیار پررنگ بود، البته رویکرد فرهنگی باید در برگزاری اربعین حسینی محسوس باشد و تمام توان حوزه‌های علمیه نیز باید به سمت کار فرهنگی سوق داده شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه از امروز باید برای کار فرهنگی و تاثیرگذاری آن در جامعه برنامه‌ریزی شود، یادآور شد: برای ساماندهی مساجد و حضور مبلغان دینی و مذهبی در مساجد و محلات و در بین آحاد مردم باید بیش از گذشته تلاش کرد.

حجت الاسلام کریمی‌تبار با تاکید بر اینکه برای ایجاد ارتباط با مخاطب و مردم، حمایت، کمک کردن و حضور در بین مردم لازم است، ابراز داشت: فرهنگ صله رحم باید در جامعه امروز به همت طلاب و روحانیون احیا و در بین نسل جوان نهادینه شود.

وی تصریح کرد: امروز در این مقطع زمانی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، این ظرفیت و فرصت برای احیای اسلام ناب محمدی در جامعه و جهان فراهم شده که در طول تاریخ اسلام بی‌نظیر است و باید قدر این نعمت را دانست.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه رفتار طلاب و روحانیون باید الگوی عملی و مجسم اسلام باشد، گفت: روحانیون و طلاب باید به گونه‌ای در جامعه رفتار و عمل کنند که اسلام را آن طور که هست به مردم عرضه کنند چرا که مردم رفتار طلاب و روحانیون را رصد می‌کنند.

حجت الاسلام کریمی‌تبار با اشاره به تلاش‌های رسانه‌ای و جنگ نرم دشمنان به منظور دور کردن آحاد مردم از روحانیت، یادآور شد: بنا بر فرموده امام راحل، اسلام در دست طلاب و روحانیون امانت است که باید با رفتار و گفتار، این امانت را حفظ و در جامعه نشر و گسترش داد و در این میان نقش اساتید حوزه و دانشگاه به عنوان الگوی عملی جامعه بسیار مهم و اثرگذار است.

وی با تاکید بر حفظ هویت طلبگی برای روحانیون در زمان حضور در جامعه و محل کار، عنوان کرد: همه طلاب و روحانیون در برابر رونق مساجد مسئول هستند و اگر بخواهیم با جنگ و تهاجم فرهنگی و نرم دشمن مقابله کنیم باید از مسجد شروع کرد و مسئولیت حوزه‌های علمیه و روحانیت در این زمینه بسیار سنگین است.

این مسئول با بیان اینکه امروز جامعه با توجه به هجمه‌های فرهنگی و رسانه‌ای دشمن نیاز به تبیین و گسترش معارف اهل بیت (ع) وجود دارد، یادآور شد: نیاز فرهنگی در جامعه امروز بیش از کمک و حمایت مالی است، باید روح مذهبی و دین جامعه را حفظ کرد و در این راستا باید امامان جماعت مساجد در سطح استان ساماندهی شوند.

حجت الاسلام کریمی‌تبار تصریح کرد: پیوند و اشتراک تجارب طلاب و روحانیون در اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی بسیار مهم است، اگر مسجد فعال باشد و طلاب و روحانیون در محلات، محور باشند، به طور قطع هم جذب جوانان به مساجد افزایش خواهد یافت و هم آسیب‌های اجتماعی در سطح محلات کاهش خواهد یافت.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت مساجد با حضور طلاب، روحانیون و امامان جماعت، خاطرنشان کرد: طلاب در طول سال تحصیلی تلاش کنند که به عنوان سرباز امام زمان (عج) در کسب معرفت و دانش علمی و رفتاری از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها