سردار رادان: پلیس در تراز تمدن اسلامی در سایه انس با قرآن شکل می‌گیرد

فرمانده کل انتظامی کشور قرآن و نهج‌البلاغه را چراغ راه برای عبور از موانع مختلف دانست و گفت: تحقق پلیس در تراز تمدن اسلامی در گرو تمسک به قرآن و نهج‌البلاغه است.
کد خبر: ۶۸۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶ - 09September 2024

تمسک به قرآن و نهج‌البلاغه؛ چراغ راه عبور از موانع فرهنگی/ بانوان پرچمداران انقلاب اسلامی هستند/ پلیس در تراز تمدن اسلامی در سایه انس با قرآن شکل می‌گیردبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور در اختتامیه پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت خانواده‌های کارکنان و پانزدهمین دوره مسابقات خواهران شاغل انتظامی جمهوری اسلامی ایران که امروز (دوشنبه) در هتل پارس مشهد برگزار شد، اظهار داشت: انسان‌ها معمولا با تلاطم‌های فراوان روبه‌رو می‌شوند. خدا در قرآن آورده انسان را در سختی قرار می‌دهیم و با ترس، امید، ثروت و فقر آزمایش می‌کنیم. انسان بر روی زمینی که فتنه‌های فراوان برای ربودن او است، چگونه باشد و چگونه می‌تواند از فتنه‌ها عبور کند. 

وی تصریح کرد: در دورانی که ما با سختی‌های فراوان روبه‌رو هستیم، بر چادر ما می‌تازند، چادری که یادگار حضرت زهرا (س) است و حضرت زینب (س) از حضرت زهرا (س) این یادگاری‌ را به ما منتقل کرده است. چرا به چادر می‌تازند؟! برای اینکه اگر چادر را بگیرند، پرچم را می‌گیرند و هنگامی که پرچم را گرفتند، هر کاری می‌شود کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: وقتی که دختران و مادران ما پرچم‌دار شدند، مرد ما و پسر ما در زیر این پرچم می‌توانند علم‌دار باشند؛ اگر پرچمی نباشد، علمی نیست، پرچم را که بگیرند، علم می‌افتد.

سردار رادان گفت: این موضوع، کوچک‌ترین سهم تهاجم فرهنگی است. وقتی با مشکلات مختلف روبه‌رو هستیم، وقتی باید باشیم که بمانیم برای آنکه پرچم را با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به حضرت مهدی (عج) ارائه دهیم، الزاماتی که باید بتوانیم بمانیم تا باشیم را باید بدانیم.

وی با اشاره به اهمیت قرآن و نهج‌البلاغه عنوان کرد: به نظر بنده در این آشفته بازار آن چیزی که می‌تواند چراغ راه ما برای عبور از موانع فرهنگی، اقتصادی، توطئه‌ها، مشکلات، دسیسه‌ها و فریب‌ها باشد، قرآن و نهج‌البلاغه است. 

فرمانده کل انتظامی کشور بیان داشت: وقتی ما دل ریشی داریم، باید به قرآن بپیوندیم و به‌جز قرآن به چیز دیگری فکر نکنیم، آیا صرف سر در قرآن بردن است یا خیر؛ صرف این است که با قرآن بتوانیم از مانع‌های‌ مختلف زندگی عبور کنیم. بی‌خود نبود که به ما می‌گفتند «قرآن که کتاب زندگانی‌ست، روشنگر راه آسمانی‌ست»، دیگری گفت این‌طور نباید بگوییم، باید گفت «قرآن که کتاب آسمانی‌ست، روشنگر راه زندگانی‌ست»، یعنی چراغی در مسیر که بتوانیم راه را گم نکنیم.

سردار رادان ابراز داشت: در مسیر شما تا به مقصود رسیدن کمین‌گاه‌های فراوانی قرار دارد تا بتوانند پرچم را از دست شما بگیرند. اگر پرچم از دست خانم و و دختران ما گرفته شد، علم از دست مردان و پسران ما می‌افتد. این مسیری است که هزاران کمین دارد، اگر به قرآن، توسل، توجه و تمسک یافتید خوب است، اما غیر از این امکانی نیست. اگر به نهج‌البلاغه و روایات حضرت علی (ع) رجوع کردید، عبور می‌کنید وگرنه در کتاب‌های دیگر نمی‌توان آن چیزی که هدایت‌گر باشد را پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بین همکاران ما، کسانی که به قرآن علاقه‌مند بودند، درصد تخلف یا اصلا نبود یا اگر بوده بسیار ناچیز بوده است. باید توجه کنیم که چقدر فرزند همکار و مخصوصا همسر همکار، همراه با قرآن است. همسران از دو جنبه، مادری در خانه و همسری برای مردی که سختی‌های فراوانی در خدمت باید طی کند، حائز اهمیت هستند. اگر از درس قرآن نتوانیم این مسیر روشن را حتی به شوهران و پدران تقدیم کنیم، غافل شده‌ایم.

فرمانده کل انتظامی یادآور شد: ما برای رسیدن به این امر، انسان را در مسیر بصیرت و تمسک به قرآن و نهج‌البلاغه قرار دادیم. اعتقاد واقعی ما این است که اگر بخواهیم سازمانی در تراز پلیس تمدن اسلامی داشته باشیم، مسیری جز این نداریم. البته این سازمان قرآنی و نهج‌البلاغه باید هوشمند، توام با رفتار مناسب و در جای خود با قاطعیت مناسب در زیر سایه قرآن باشد.

سردار رادان ابراز داشت: فعالیت شما که به این مرحله رسیده، مرحله‌ای نهایی نیز دارد و باید در مسابقات نیروهای مسلح شرکت کنید و حتما در سازمان انتظامی خود را بتوانیم به صورت واقعی ارائه دهیم. مسیری را جهت حفظ کامل قرآن برای همکاران گذاشتیم، همه آنچه که برای همکاران گذاشتیم که اگر حافظ شدند چه رفتاری برای آنان قائل باشیم، همه آنان شامل خانواده همکاران ما شود. تدارک در این مسیر، هزینه نیست، درآمد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار