خانواده شهید موسوی از موزه دفاع مقدس خرمشهر بازدید کردند

خانواده شهید «سید عبدالرضا موسوی» فرمانده سپاه خرمشهر در عملیات الی بیت‌المقدس با حضور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر از اولین موزه جنگ کشور بازدید کردند.
کد خبر: ۶۸۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷ - 09September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خوزستان، خانواده شهید «سید عبدالرضا موسوی» فرمانده سپاه خرمشهر در عملیات الی بیت‌المقدس امروز با حضور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر از اولین موزه جنگ کشور بازدید کردند.

خانواده شهید موسوی پس از حضور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر و بازدید از غرفه این شهید والامقام و ابراز خرسندی از وجود این اسناد و محتوای ارزشمند که در معرض بازدید عموم قرار گرفتند از بانیان و خادمان حوزه دفاع مقدس تقدیر کردند.

سرهنگ دوم  پاسدار «مهدی پوربچاری» مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر که خانواده شهید را همراهی کرد با ارائه گزارشی از فعالیت‌های اخیر موزه اظهار داشت: داشتن غرفه این شهید برای بازدیدکنندگان به عنوان یکی از بخش‌های مهم و زیبای موزه دفاع مقدس بیانگر فداکاری‌های فرماندهان و مدافعان خرمشهر در جنگ تحمیلی است.

وی افزود: خدا را شکر، در بیشتر مواقع مراجعه کنندگان از فضای حاکم بر موزه ابراز رضایت دارند و ارتباط خوبی نیز با محتوای موجود در آن برقرار می‌کنند که بیشترین دلیل آن وجود غرفه‌هایی بکر همچون غرفه شهید موسوی است.

خانواده شهید موسوی از موزه دفاع مقدس خرمشهر بازدید کردند

شهید «سید عبدالرضا موسوی» به سال ۱۳۳۵ هجری شمسی در شهر خرمشهر و در یک خانواده متوسط و از سلاله پاک حضرت فاطمه زهرا (س) متولد شد و در دوران تحصیل فردی تلاشگر بود که در سن ۱۸ سالگی با معدل ۱۹.۵۸ دیپلم گرفت.

علیرغم کسب رتبه نخست در آزمون اعزام به خارج از کشور، در کنکور سراسری شرکت و پس از قبولی در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد که پس از مدتی و با توجه به شناخت منطقه زندگی خود و ارتباط بیشتر با مردم به دانشگاه جندی شاپور اهواز انتقالی گرفت و در آنجا مشغول به تحصیل شد.

موسوی در دوران انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) علیه رژیم ستمشاهی به مبارزه برخاست و در توزیع بیانیه‌های حضرت امام (ره)، راه اندازی تظاهرات، برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و کتاب جهت آگاه سازی مردم از جنایات رژیم شاه فعال بود و به علت فعالیت‌های انقلابی از دانشگاه اخراج شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین فعالیت وی شرکت در  کانونی متشکل از افراد مبارز و مسلمان شهر بود و در کانون فتح آبادان به تشکیل کلاس ایدئولوژی و تفسیر نهج البلاغه پرداخت.

سردار شهید «عبدالرضا موسوی» با شروع جنگ تحمیلی در دفاع از میهن اسلامی حضوری فعال داشت و در کنار شهید جهان آرا، نقش اثرگذاری در مقاومت مردم خرمشهر در ابتدای جنگ داشت و پس از حضور شهید جهان آرا به عنوان فرماندهی منطقه هشت سپاه، شهید موسوی به عنوان فرمانده سپاه خرمشهر منصوب شد.

سرانجام این فرمانده شجاع سپاه اسلام در سالروز میلاد باسعادت امام علی (ع) در ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ هجری شمسی هنگام سرکشی از گردان‌های مستقر در خط، بر اثر اصابت ترکش توپ، آسمانی شد و به یار و همرزم شهیدش «سید محمدعلی جهان آرا» و دیگر یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار