برگزاری ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در سمنان

جلسه ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹ - 09September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت به ریاست «فرج‌الله شوشتری» سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان و با حضور سردار «عباس مطهری» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان و اعضای ستاد در استانداری سمنان برگزار شد.

در این جلسه سردار «عباس مطهری» با ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته دفاع مقدس اظهار داشت: از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها برگزاری مراسم سراسری «جهاد و مقاومت؛ از دیروز تا امروز» با حضور پیشکسوتان جهاد و مقاومت است.

مطهری با بیان این که نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس، برجسته و محوری بود گفت: بانوان اعم از مادران، خواهران و همسران رزمندگان اسلام در دفاع مقدس نقش چشمگیری ایفا کردند، به طوری که حضور آنها در صحنه‌های رزم گرفته تا پشت جبهه را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: نقش زنان در دوران دفاع مقدس باید تبیین شود و در مراسم سراسری پیشکسوتان جهاد و مقاومت به جهت نقش مهم بانوان در دفاع مقدس و ضرورت تبیین این نقش برجسته، تکریم از بانوان پیشکسوت دفاع مقدس  و  موثرین جهاد و مقاومت انجام خواهد شد.

این مسئول با بیان این که در شهرستان ستاد بزرگداشت به ریاست فرمانداران برنامه ریزی و برگزار شود، ادامه داد: فرمانداران در مراسم سراسری پیشکسوتان جهاد و مقاومت نسبت به برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی غرفه  فعالیت‌های زنان در پشتیبانی  و اجرای نمایش میدانی اهتمام داشته باشند.

وی اظهار داشت: در بزرگداشت هفته دفاع مقدس توجه به تبلیغات محیطی و تلاش برای تغییر چهره سطح شهر در این هفته برای انس بیشتر جامعه با فرهنگ دفاع مقدس ضرورت دارد.

مطهری ادامه داد: شهرداری‌ها و نهاد‌های استانی و شهرستانی بیلبورد‌های و پرتابل‌های تبلیغاتی جاده‌ای و شهری را با طرح‌های ارسالی از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که با همکاری معاونت فرهنگی سپاه استان آماده شده است در طول هفته دفاع مقدس بروز رسانی نمایند.

وی ادامه داد: ویژه برنامه فرهنگی «جنگ پر ملات»، برپایی نمایشگاه ادوات و تجهیزات و ایستگاه صلواتی برای خانواده‌ها و بازی تربیت محور برای کودکان با حمایت و پشتیبانی دستگاه‌ها  به مدت ۸ شب از ۳۰ شهریور تا ۶ مهرماه در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار خواهد شد.

مطهری افزود: برنامه حماسی، فرهنگی «به دنبال ستاره‌ها» ویژه دانش آموزان از دیگر برنامه‌های مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان می‌باشد که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در هفته دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

«فرج‌الله شوشتری» سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در این نشست افزود: دفاع مقدس  منبع نور است و در طول مسیر تاثیر گذاری آن افزایش می‌باید.

وی با بیان این که ظرفیت‌های مردمی، برنامه‌های هفته دفاع مقدس را رونق می‌بخشد افزود: ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین فرهنگ جهاد و مقاومت و مقابله با جنگ‌های شناختی و ترکیبی دشمنان به‌صورت مردم‌محور برنامه ریزی و اجرا  گردد.

شوشتری با بیان این که  در طول هشت سال دفاع مقدس زنان پا به پای رزمندگان در پشت جبهه‌های حق علیه باطل جانفشانی کردند افزود: مادران و همسران شهدا و بانوان ایثارگر، جانباز و آزاده برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی از خود به یادگار گذاشتند چرا که این بزرگواران نقش به سزایی در شکل گیری انقلاب، دفاع مقدس و تداوم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایفا کردند و باید به‌عنوان الگو‌هایی کامل و درخشان برای بانوان نسل جدید قابل استفاده می‌باشند و نسل جدید باید از این سرمایه‌های ارزشمند به خوبی استفاده کند.

وی با بیان این که در طراحی بیلبورد‌های و پرتابل‌های به ذائقه جوان امروزی توجه شود، افزود: در حوزه دفاع مقدس و مقاومت باید با ذائقه مردم و نسل جوان آشنا باشیم و جامعه هدف خود را بشناسیم و بر مبنای آن کار فرهنگی و هنری انجام دهیم تا تاثیر اجتماعی را داشته باشد.

برگزاری ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در سمنان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار