برنامه‌های بزرگداشت نهم‌ ربیع‌الاول در کرمان

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی‌موعود (عج) شهر کرمان ضمن تشریح برنامه‌های بزرگداشت نهم‌ ربیع‌الاول در این شهر، گفت: برگزاری دو جشن محوری «اجتماع منتظران»، تعویض پرچم مهدیه مسجد صاحب‌الزمان(عج) و... از جمله این برنامه‌هاست.
کد خبر: ۶۸۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵ - 09September 2024

برنامه‌های بزرگداشت نهم‌ ربیع‌الاول در کرمان تشریح شد

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «مهدی عرب‌پور» مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی‌موعود(عج) شهر کرمان امروز، ۱۹ شهریورماه در نشست خبری به‌مناسبت نهم ربیع‌الاول و آغاز امامت امام زمان(ع) در ابتدا به معرفی بنیاد پرداخت و اظهار داشت: بنیاد یک نهاد غیردولتی است که به‌صورت هیئت امنایی و زیر نظر مقام معظم رهبری شکل گرفته که به موضوعات مهدویت می‌پردازد. بیشترین هدف این بنیاد تبیین مسئله مهدویت و آشنایی عموم مردم به‌ویژه جوانان با امام زمان(عج) است که برنامه‌ها در قالب آموزش، فضای مجازی، فعالیت‌های فرهنگی و نشر اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: در استان کرمان بنیاد فرهنگی حضرت مهدی‌موعود(عج) از سال‌ها قبل راه‌اندازی شده و در چند سال اخیر با همت مردم و کمک خیرین خدماتی انجام داده و در دو سال گذشته، بنیاد استان کرمان جزو چند بنیاد برتر کشور معرفی و تقدیر شده است.

عرب‌پور در ادامه به اهم فعالیت‌های این نهاد پرداخت و افزود: اجرای طرح «یاران موعود» در مدارس و دبستان‌ها و اجرای طرح «زنگ انتظار» در مهدیه مسجد جامعه از جمله این برنامه‌ها است که زنگ انتظار از اول مهرماه آغاز می‌شود و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد. در این طرح روزانه تعدادی از دانش‌آموزان به ویژه در مقطع دبستان به مهدیه دعوت شده و مربیان در پنج غرفه دلنوشته، قصه، محصولات فرهنگی و... برای دانش‌آموزان برنامه‌هایی اجرا می‌کنند.

وی برگزاری دوره‌های تربیت مربی مهدویت را از دیگر اقدامات بنیاد برشمرد و تصریح کرد: هر سال یک دوره تربیت مربی مهدویت برگزار می‌شود که سال گذشته با حضور طلاب سطح دو با ۱۲۰ ساعت آموزشی برگزار شد؛ امسال نیز این طرح برای نوجوانان می‌شود. از دیگر برنامه‌های بنیاد شناسایی و هماهنگی برنامه‌های سه‌شنبه‌های مهدوی است که در سراسر استان به‌صورت مردمی برگزار می‌شود و بنیاد نقش هدایتگری و پشتیبانی دارد.

عرب‌پور اظهار کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع مهدویت، همکاری با رسانه‌ ملی برای اجرای برنامه‌های مهدوی، پیگیری مصوبات شورای سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی مانند مبارزه با فرقه‌های انحرافی و...، برگزاری جلسات تبیینی در مورد فرقه‌های انحرافی از دیگر اقدامات است. گروهی یا ادعای مهدویت داشته و یا ادعای دیدار با حضرت را دارند و اقداماتی انجام می‌دهند که شناسایی آنها و پاسخگویی به شبهات ایجاد شده از طریق انتشار جزوات از جمله برنامه‌ها برای مقابله با این انحرافات است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی‌موعود(عج) شهر کرمان در بخش دیگری از سخنانش به تشریح برنامه‌های نهم ربیع‌الاول در کرمان پرداخت و افزود: برگزاری مسابقه کتا‌بخوانی از کتاب «قرآن، امام مهدی(عج) و زنان همراه»، برگزاری دومین گردهمایی مسئولان دعاهای ندبه شاخص استان به میزبانی مهدیه صاحب‌الزمان(عج) کرمان در روز پنجشنبه، ۲۶ شهریورماه، دعوت از ۲ نفر از اساتید مرکز تخصصی مهدویت برای سخنرانی در جلسات نهم ربیع‌الاول از جمله این برنامه‌ها است.

عربپور با اشاره به اجرای برنامه‌هایی از سوی تشکل‌های مردمی مهدویت، گفت: برگزاری دوره «تربیت مربی نوجوان مهدویت» ویژه ۹۰ نفر از معلمان پرورشی مدارس، برگزاری اختتامیه دوره فعالیت مهدوی برای دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی، برگزاری مراسم ویژه نهم ربیع‌الاول در میعادگاه‌های نماز جمعه، برگزاری دو جشن محوری «اجتماع منتظران» در گلزار شهدا و در بوستان مادر شهر کرمان، ایجاد غرفه مهدویت برای کودکان در گلزار شهدای کرمان، تعویض پرچم مهدیه مسجد صاحب‌الزمان(عج)، برگزاری شام غریبان شهادت امام حسن‌عسکری(ع) در مهدیه و... از دیگر برنامه‌های بزرگداشت نهم ربیع‌الاول در کرمان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار