مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گیلان تاکید کرد؛

لزوم بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای نمایش حماسه بانوان در دفاع مقدس

سرهنگ پاسدار «حبیبی» با اشاره به نقش اساسی و تاثیرگذار بانوان در دوران دفاع مقدس گفت: با استفاده از تکنولوژی‌هایی همچون هوش مصنوعی باید حضور ارزشمند بانوان در دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه‌ها را بهتر به نمایش بگذاریم.
کد خبر: ۶۸۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵ - 09September 2024

لزوم بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای نمایش حماسه بانوان در دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ پاسدار «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت در ساختمان اداره‌کل بنیاد حفظ آثار گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی بالاخص شهید جمهور خدمت آیت‌الله رئیسی و با قدردانی از همراهی مجموعه مدیریت شهری رشت در برپایی هر چه باشکوه‌تر مراسم‌های مربوط به اربعین اظهار داشت: شهردار پر تلاش رشت با بهره‌مندی از خِرد جمعی اعضای شورای رشت اقدامات خوبی در شهر رشت انجام داد.

وی با بیان اینکه پس از سال‌ها چشم انتظاری بالاخره پارک موزه دفاع مقدس در مرحله افتتاح فاز نخست قرار گرفت افزود: سیاست‌گذاری‌هایی خوبی در این راستا انجام شد و لازم می‌دانم از تلاش‌های مدیرکل پیشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان که برای راه‌اندازی پارک موزه دفاع مقدس تلاش‌های فراوانی انجام داد تشکر کنم.

حبیبی به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: چند سالی است که همایش تقدیر از پیشکسوتان دفاع مقدس با سخنرانی رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود و با توجه به هجمه‌های دشمنان، یکی از محوریت‌های مهم برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس سال جاری پرداختن به نقش تاثیرگذار بانوان در آن دوران است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به نقش اساسی و تاثیرگذار بانوان در دوران دفاع مقدس افزود: امروزه نقش بانوان در حفظ و نشر فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مهم است و تاکید داریم که باید با استفاده از تکنولوژی‌هایی همچون هوش مصنوعی حضور ارزشمند بانوان را در دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه‌ها که منجر به حفظ انقلاب و دستاورد‌های آن شده است را بهتر به نمایش بگذاریم.

حبیبی با بیان اینکه باید بپذیریم که در حوزه مباحثی همچون پارک موزه دفاع مقدس نسبت به برخی دیگر از استان‌های کشور عقب هستیم تصریح کرد: پس از افتتاح فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس گیلان باید نسبت به راه‌اندازی دیگر فاز‌های این پارک موزه اقدام کنیم.

وی به سخنرانی مقام معظم رهبری به مناسبت تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس گیلان به همراه پنج استان دیگر از جمله قزوین، خوزستان و … در هفته دفاع مقدس سال جاری به بهره برداری می‌رسد و در تلاشیم تا نقش تاثیرگذار مردم گیلان را در دوران دفاع مقدس به خوبی از این طریق به نمایش بگذاریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه پیشنهاد دادیم که دومین کنگره شهدای هشت سال دفاع مقدس به جای اینکه در میدان شهدای ذهاب برگزار شود در محدوده پارک موزه دفاع مقدس اجرایی شود افزود: معتقدیم هنوز در حوزه دفاع مقدس آن‌گونه که باید به مباحث مربوطه در این حوزه پرداخته نشده است.

حبیبی با تاکید به اینکه ۶۱ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس گیلان تالیف شده است بیان کرد: هنرمندان در این حوزه حرف‌های فراوانی برای گفتن دارند و باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه محوطه سازی پارک موزه دفاع مقدس گیلان برای ما بسیار حائز اهمیت است افزود: انتظار داریم که مجموعه مدیریت شهری رشت همچون همیشه در این باره نیز همراه با اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان باشند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار