نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

لزوم توجه به اصول دینی و اخلاقی در تربیت دانش‌آموز و دانشجو

آیت‌الله «فلاحتی» گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان نقش مؤثری در آینده انقلاب اسلامی دارند و تربیت دینی و اخلاقی آنان رسالت مهمی است که بر عهده آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۶۸۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳ - 09September 2024

لزوم توجه به اصول دینی و اخلاقی در تربیت دانش‌آموز و دانشجوبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز در دیدار با شورای مدیرکل و معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان به مناسبت بر اهمیت نقش و مسئولیت مدیران و معلمان مدارس به عنوان افراد مصلح جامعه و تاثیر آنان در تربیت نسل آینده و دانش‌آموزان تاکید و اظهار داشت: از دیدگاه شهید مطهری به عنوان عالی‌ترین معلم و استاد، بحث تعلیم و تربیت، ساختن انسان‌ها است و بسته به نوع نگاه به انسان، تربیت متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه براساس نظریه کارشناسان علوم تربیتی، تربیت انسان می‌تواند ده‌برابر سخت‌تر از عمل جراحی یک انسان باشد ادامه داد: تربیت اخلاقی گامی در جهت ایجاد صفات اخلاقی مطلوب و دوری از رفتار‌های ضد اخلاقی است که باید مورد توجه مصلحان اجتماعی قرار بگیرد.

فلاحتی با تاکید بر اینکه تلاش دشمنان اسلام ناب و نظام اسلامی در راستای ایجاد فاصله بین نسل جوان با معارف دینی و تربیت اسلامی است، ابراز کرد: توجه مدیران و معلمان باید بر روی تربیت و آموزش دانش‌آموزان و نسل جوان متمرکز شود و باید دانست که بازخورد اعمال و رفتار ما در جامعه به خود ما بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها نیز این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان نقش مؤثری در آینده انقلاب اسلامی دارند و تربیت دینی و اخلاقی آنان رسالت مهمی است که بر عهده آموزش و پرورش است.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر مطالعه کتاب و نوشتن، تصریح کرد: انسانی که با کتاب و قلم و علم در ارتباط است، روح آرامی دارد.

وی در خاتمه با بیان اینکه خروجی آموزش و پرورش باید تربیت انسان‌های مومن و انقلابی باشد ابراز کرد: دعاگوی شما هستم و دست تک تک شما که تربیت نسل آینده در دستان شماست را می‌بوسم.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار