معاون سیاسی و اجتماعی استاندار:

انسجام اجتماعی موجود در سیستان و بلوچستان نشان می دهد شیعه و سنی ید واحده هستند

«رضا شریفی» گفت: انتخابات، اربعین و سیل مصداق بارز انسجام اجتماعی در استان بود چرا که همه مردم بدون هیچ چشم داشتی پای کار آمده بودند و این انسجام نشان دهنده این است که شیعه و سنی در این منطقه ید واحده هستند.
کد خبر: ۶۸۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹ - 09September 2024

انسجام اجتماعی موجود در سیستان و بلوچستان نشان می دهد شیعه و سنی ید واحده هستندبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، «رضا شریفی» معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طی ۲ سال گذشته احساس تعلق اجتماعی، اعتماد به نفس اجتماعی، ارتقا مسوولیت اجتماعی و تقویت زنجیره ارزش اجتماعی در حوزه دستاوردهای راهبردی از منظر اجتماعی تقویت شده که این‌ها نتیجه زحمت تیم مدیریتی در سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان اینکه در این مدت به همه اولویت‌های سیستان و بلوچستان از سواحل مَکُران تا مرز، کشاورزی، گاز، آب، برق، معادن، کریدورها، فرودگاه‌ها، نیروگاه‌ها و نیروی انسانی فکر شده است، تصریح کرد: استاندار همواره حمایت همه جانبه را از ظرفیت‌های اجتماعی داشته اند که امیدواریم بتوانیم به زودی ظرفیت نیروی انسانی نخبه استان را در پایتخت ارتقا دهیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان برگزاری انتخابات و مراسم اربعین؛ همچنین نحوه رفتارهای مردم در مواجهه با بحران سیل را مصداق بارزی از انسجام اجتماعی در استان بیان کرد و افزود: پای کار آمدن همه مردم و دستگاه‌ها در این سه مورد نشان داد شیعه و سنی ید واحده هستند.

وی عنوان کرد: شاخصه‌های رضایت، اعتماد، امید و چابک سازی در سیستان و بلوچستان علی رغم عقب ماندگی‌ها در ۲ سال گذشته رشد داشته است اما در رابطه با کاهش بروکراسی و ارتقای کار تیمی موثر در استان همچنان عقب ماندگی احساس می‌شود با این وجود تمرین خوبی صورت گرفته به طوریکه از منیت سازمانی و عصبیت سازمانی در خیلی از موارد مشترک عبور شده اما همچنان جا برای تقویت دارد.

نخبه گزینی در سیستان و بلوچستان تقویت شده است

به گفته شریفی کادرسازی، نخبه گزینی، شایسته سالاری، تمرکز بر مسئله و گره گشایی در سیستان و بلوچستان تقویت شده است و به شهادت بنده عمدتا مسائل حوزه‌های مدیریتی با توجه به ظرفیت استان در همین جا تصمیم گیری شده است و اگر اشکالی هم وجود داشته به این دلیل بوده که شاید برخی از زیرمجموعه‌ها دستورات را تمام و کمال اجرا نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در ادارات مشغول بکار هستند بیان کرد: این آمار بدون در نظر گرفتن حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه‌هاست که این افراد اگر انسجامشان تقویت شود قطعا کارهای بزرگتری در استان قابل حل خواهد بود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در دهه ۸۰ استان درگیر مسائل امنیتی شد از این رو استان حدود ۱۰ تا ۱۵ سال از استان‌های همجوار خود بویژه در حوزه زیرساختی عقب ماند اما اکنون نسبت به آن دهه وضعیت اجتماعی در استان از یک انسجام و بلوغ قابل ملاحظه‌ای برخوردار شده است.

وی گفت: در دهه ۸۰ اتفاقات ضد امنیتی در تاسوکی و مساجد زاهدان انسجام اجتماعی در سیستان و بلوچستان را بهم ریخت اما اکنون با وجود شیطنت‌های دشمنان با هم افزایی و تعامل فارغ از مسائل قومی و مذهبی مردم منسجم تر شده‌اند و هیچ پروژه ای نیز متوقف نشده است.

شریفی خاطرنشان کرد: تحمل، تاب آوری و ثبات اجتماعی در سیستان و بلوچستان نیز در این مدت ارتقا داشته همچنین مدیریت بغض اجتماعی، کار تیمی، تقویت مهارت دانش بنیان با اولویت آموزش و پرورش، دانشگاه ها، پارک علم فناوری، تقویت شوراهای اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، کنشگری نهادها را نیز شاهد بوده ایم البته این‌ها به نسبت اعلام شده و حتما عقب ماندگی‌هایی وجود دارد که باید در اولین فرصت جبران شود.

وی بیان کرد: جامعه هدف مانند کمیته امداد، بهزیستی و دیگر دستگاه حمایتی نگاهشان توانمند سازی بوده که البته رتبه و امتیاز خوبی نیز داشته اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار