حماس: تجاوز اسرائیل، تهدیدی برای امنیت ملی کشورهای عربی است

جنبش حماس به وزرای خارجه کشور‌های عربی و دبیرکل اتحادیه عرب تأکید کرد که در نشست خود، باید به این نتیجه برسند که جنگ غزه، فقط علیه مردم فلسطین نیست و به همین دلیل لازم است در راستای توقف این جنگ حرکت کنند.
کد خبر: ۶۸۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲ - 10September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز سه‌شنبه با انتشار بیانیهای، خطاب به کشور‌های عربی تأکید کرد که حملات رژیم صهیونیستی به غزه فقط مردم فلسطین را تهدید نمی‌کند، بلکه تهدیدی برای امنیت ملی کشور‌های عربی است. حماس در این بیانیه تصریح کرد: به وزرای خارجه کشور‌های عربی و دبیرکل اتحادیه عرب، نتایج نشست مشترک اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در نوامبر گذشته را یادآوری می‌کنیم که در ریاض پایتخت عربستان برگزار شد و بر لزوم تلاش برای توقف فوری جنگ غزه و امدادرسانی به ملت فلسطین و شکست محاصره تأکید کردند.

حماس: تجاوز اسرائیل، تهدیدی برای امنیت ملی کشورهای عربی است

مقاومت فلسطین ادامه داد: در این لحظه حساس از تاریخ ملت خود و منطقه امیدواریم که نشست وزرای خارجه عرب باعث اقدام فوری و مستقیم و فشار به اسرائیل و حامیان آن شود تا جنگ را به‌صورت فوری متوقف کند.

حماس ابراز امیدواری کرد که نشسته اتحادیه وزرای خارجه عرب، باعث امدادرسانی به ملت فلسطین در نوار غزه شود که این مسئله از طریق بازگشایی گذرگاه‌ها و فرستادن کمک‌های فوری مانند غذا، دارو، لباس و تجهیزات امکان‌پذیر است. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: امیدواریم این نشست به محکومیت واضح اقدامات اسرائیل و جنایات مستمر آن در فلسطین و تعقیب قضایی و حقوقی رژیم اسرائیل و سران آن در تمامی محافل بین‌المللی منجر شود.

حماس با بیان اینکه این جنبش با آخرین پیشنهادی که میانجی‌ها در دوم جولای ارائه کرده بودند، موافقت کرد، ادامه داد: امیدواریم که این نشست باعث حمایت از قدس شود و از مانع از آن شود که دشمن صهیونیستی به طرح‌های خود برای تغییر وضعیت موجود در مسجدالاقصی و یهودی‌سازی این شهر مقدس ادامه دهد. حماس در پایان ابراز امیدواری کرد که این نشست باعث قطع فوری روابط سیاسی دیپلماتیک و اقتصادی با رژیم صهیونیستی شود؛ رژیمی که عمداً به کشتارجمعی ملت فلسطین ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار