روایت دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با رهبر انقلاب

سرهنگ «خواست خدایی» روایتی از حضور خود در محضر مقام معظم رهبری را بیان کرد.
کد خبر: ۶۸۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳ - 10September 2024
سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار دفاع‌پرس در کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت یاد و خاطره دو هزار شهید استان اظهار داشت: مردم این استان قبل از انقلاب زیر سلطه هیچ حکومت استبدادی نرفتند و نهضت امام خمینی (ره) و جمهوری اسلامی که ریشه در فطرت، ائمه اطهار و قرآن دارد را پذیرفتند.
 
سرهنگ خواست خدایی با اشاره به اینکه نقش استان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس، نقش بی بدیلی است، افزود: غیور مردان این استان در غائله کردستان و جنگ تحمیلی جزء نیرو‌های پیشتازی بودند که با سلاح شخصی برنو عازم جبهه‌های جنگ شدند و حماسه‌های این عزیزان در دل تاریخ دفاع مقدس به یادگار مانده است.
 
روایت مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از دیدار با رهبر انقلاب
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در اوایل جنگ (اصل ما می‌توانیم) مورد انتظاروتأکیدات حضرت امام خمینی (ره) بود و این فرهنگ در اوایل انقلاب و شروع دفاع مقدس اعتماد به نفس را در میان مردم ما بالا برد و در راستای آن جوانان ما فرماندهان گردان و لشکر شدند و در مقابل رژیم بعث عراق تاپای جان برای ایران و اسلام ایستادگی کردند تا به پیروزی رسیدیم.
 
وی با تاکید بر اینکه برنده و پیروز کسی است که به اهداف خود می‌رسد و اگر غیر از این باشد شکست خورده می‌باشد، گفت: عراقی‌ها به اهداف مورد نظرخود که پاره نمودن قرارداد الجزایرولغو آن، تجزیه جمهوری اسلامی ایران و کنترل بر اروندکنار و... با ایستادگی و دلاوری رزمندگان نرسیدند و ما پیروز جنگ هشت ساله شدیم؛ که این باید مورد توجه جوانان ما باشد.
 
این مسئول با اشاره به پوستر "نان بلوط می‌خوریم با برنو می‌جنگیم"، بیان کرد: این پوستر اوایل جنگ جهت اعزام به جبهه بر روی دیوار‌های شهر یاسوج نصب شده بود که سال گذشته توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ومقاومت استان کهگیلویه و بویراحمدتولید شد ودر همایش سراسری جهاد مقاومت از دیروز تا امروز از آن رونمایی شد.
 
روایت مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از دیدار با رهبر انقلاب
 
سرهنگ خواست خدایی با بیان اینکه قصد داشتیم این پوستر به شکل تابلو فلزی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان نصب شود، گفت: در دیدار دست اندرکاران ستاد کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد با رهبر معظم انقلاب تلاش کردیم این پوستر به امضای ایشان برسد.
 
وی ابراز داشت: در این دیدار که ۲۴ مردادماه صورت گرفت، توفیق حاصل شد بعد از گزارش مسئولان در محضر مقام معظم رهبری صحبتی داشته باشم و گفتم سرباز کوچک شما در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان کهگیلویه و بویراحمد هستم. 
 
وی بیان کرد: سخنان خود در محضر مقام معظم رهبری را با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و همه شهیدان والامقام و با این شعر آغاز کردم:خدایا شکر این دل صیقلی شد نصیبم دیدن سید علی شد. آقاجان این تصویری که مشاهده می‌کنید اولین پوستر دوران دفاع مقدس استان قهرمان پرور کهگیلویه و بویراحمد با عنوان نان بلوط می‌خوریم و با برنو می‌جنگیم است، شعاری که مورد انتظار و تاًکید امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس و بعد از ایشان مورد انتظار حضرتعالی است.
 
روایت مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از دیدار با رهبر انقلاب
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروزه شعار ما می‌توانیم اصول جبهه مقاومت است، گفت: آن زمان که صدام قصد داشت در طی یک هفته ایران را اشغال کند و از همه طرف ما را تحریم کرده بودند مردم غیور این استان با این شعار و با تفنگ‌های برنو خود در همان روز‌های آغاز غائله کردستان و جنگ تحمیلی عازم جبهه‌ها شدند وجلوی دشمن را سد کردند و به همه کسانی که کمر همت بسته بودند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به زانو درآوردند پاسخ محکمی دادند.
 
سرهنگ خواست خدایی افزود: از رهبر معظم انقلاب اسلامی تقاضا کردم به یاد امیران، سرداران و دو هزار شهید والامقام استان شهیدپرور کهگیلویه و بویراحمد دست خط مبارک خود را بر روی این پوستر مرقوم فرمایید تا به صورت تابلوی فلز تهیه و به عنوان سند افتخار در مرکز فرهنگی استان به یادگار بماند.
 
روایت مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از دیدار با رهبر انقلاب
 
وی بیان کرد: این‌ها مطالبی بود که محضر مقام معظم رهبری تقدیم شد و ایشان فرمودند: خیلی خوب، اگر آن زمان نان بلوط می‌خوردیم و با برنو می‌جنگیدیم، در حال حاضر با موشک می‌جنگیم.
 
وی اضافه کرد: امسال با هماهنگی که با مدیرکل پست استان و ستاد کنگره ملی شهدا انجام شد این پوستر در قالب تمبر درآمد و در دومین کنگره ملی امیران، سرداران و شهدای گلگون کفن استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا، مردم نجیب و ولایتمدار استان و سرلشکرپاسدار «حسین سلامی» فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از این تمبر که مزین به پوستر دفاع مقدس با عنوان نان بلوط می‌خوریم رونمایی شد.
 
روایت مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از دیدار با رهبر انقلاب
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار