سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان:

دانشجومعلمان برای جریان بصیرت‌افزایی سازماندهی شوند

«حقی » گفت: هدایت و ساماندهی اساتید مومن و انقلابی مهمترین هدف دانشگاه فرهنگیان است.
کد خبر: ۶۸۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶ - 10September 2024

دانشجومعلمان برای جریان بصیرت‌افزایی سازماندهی شوند به گزارش دفاع‌پرس از لرستان، «احمد حقی» سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان امروز (دوشنبه) در افتتاحیه دوره آموزشی دبیران هم‌اندیشی و مسئولان رسانه استادان دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به اهمیت جایگاه معلم در تعلیم، تربیت و رشد دانش‌آموزان، اظهار داشت دانشگاه فرهنگیان یک مجموعه تشکیلاتی برای هدایت جریان فکری، تزریق تفکر انقلابی و معنوی و سازماندهی اساتید انقلابی و مومن است.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام آموزشی کشور است و همه ما مدیون معلمانی هستیم که در تعلیم و تربیت و رشد و آموزش ما اثرگذار بودند.

حقی با بیان اینکه فعالیت در دانشگاه فرهنگیان باعث افتخار است، گفت: هیئت علمی، مدرس و کارمند دانشگاه فرهنگیان، اثرگذار بودن و تربیت معلم افتخار است و این جایگاه وقتی کامل می‌شود که قدرشناس و قدردان این مجموعه هم باشیم.

وی ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان باید دغدغه بصیرت‌افزایی، دانش‌افزایی و اثرگذار بودن داشته و دنبال شاگردپروری و معلم‌پرور باشیم که اگر دنبال این باشیم، قدرشناس این نعمت بوده‌ایم و هستیم.

حقی بیان کرد: آنچه به‌عنوان دبیران هم‌اندیشی وظیفه داریم این است که بصیرت‌افزایی و دانشجومعلمان را برای جریان بصیرت‌افزایی سازماندهی کنیم.

وی ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان یک مجموعه تشکیلاتی برای هدایت جریان فکری، تزریق تفکر انقلابی و معنوی، سازماندهی اساتید انقلابی و مومن در دانشگاه برای تربیت دانشجو معلمان هستیم و وظیفه ما در این عرصه خطیر است، تلاش ما برای سازماندهی جریان معنوی داخل دانشگاه و آگاهی نسبت به مسائل مختلف روز جامعه بیش از دیگران است.

او با بیان اینکه باید عامل استحکام اخلاق و معنویت، کمال‌گرایی معنوی در دانشگاه باشیم، گفت: دانشگاه فرهنگیان وارث شهیدان رجایی و باهنر و وارث بیش از ۴۰۰ شهید دانشجو معلم است، دانشگاهی که در سخت‌ترین روزهای انقلاب حفظ و تعطیل نشد و وجود دانشگاه به‌عنوان مدافع اصلی انقلاب از ابتدا در عرصه فرهنگ و معنویت در کنار حوزه‌های علمیه ضروری تشخیص داده شد.

حقی با اشاره به اینکه معلمان دانشگاه در حوزه آموزش و تربیت که دو وظیفه اصلی هر معلمی است، برترین‌های کشورند، افزود: این وضعیت را باید با تمام وجود حفظ کرد و وظیفه ماست که با بصیرت‌افزایی، مطالبه‌گری و پیگیری مستمر اجازه ندهیم به جایگاه دانشگاه فرهگیان آسیب برسد، چون آسیب دیدن مرکز تعلیم و تربیت قطعاً آسیب دیدن انقلاب است و وظیفه ما سنگین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار