جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان:

مردم استان همدان در ایام اربعین خوش درخشیدند

«بقایی» گفت: مردم استان همدان با اربعین انس گرفته‌اند و این برکت در استان ما مانا است.
کد خبر: ۶۸۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰ - 10September 2024

مردم استان همدان در ایام اربعین خوش درخشیدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علی بقایی» جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان عصر امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فرصت بی‌نظیر اربعین توفیق بزرگی را برای مردم همدان فراهم کرده است، اظهار داشت: مردم همدان از سال ۱۳۹۴، منسجم با ۸ ایستگاه صلواتی فعالیت خود را در زمینه خدمت‌رسانی به زائران اربعین آغاز کردند و امروز ۱۶۸ ایستگاه صلواتی و زائرسرا در همدان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در روز اربعین ۱۵ هزار نفر در استان همدان به‌طور سازماندهی شده در حال خدمت به زائران هستند، افزود: از این تعداد، دو هزار نفر زیر ۱۵ سال هستند و خدمت می‌کنند.

جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان با اشاره به اینکه هزار کیلومتر از راه‌های‌ استان توفیق میزبانی زائران را دارند، گفت: همه شهرهای استان درگیر اربعین هستند و مردم همدان برکت این خدمت رسانی را سال به سال بیشتر می‌بینند.

وی عنوان کرد: اربعین برای مردم استان همدان یک کار مستمر شده، اما برای نهادها این اتفاق نیفتادهاست و مسئول حاکمیتی که به کربلا مشرف می‌شود از استان خودش بیش از ۳ هزار نفر زائر عبور می‌کنند و این مسئول درکی از اربعین ندارد.

بقایی بیان داشت: باتوجه به بیانات رهبر انقلاب که فرمودند همدان مرکز همه ارزش‌های تمدنی کشور است، اربعین فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های استان همدان به زائران است. 

وی خاطرنشان کرد: ما سازماندهی، نظارت، حمایت و هدایت را بر عهده داریم، حمایت مالی نداریم و حمایت قانونی را برعهده داریم، امسال مردم همدان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان خرج کردند و حدود یک میلیون نفر در این استان غذا میل کردند.

بقایی با بیان اینکه استان همدان طرفیت مردمی اسکان ۱۰۰ هزار نفر را در شب دارد، گفت: مسئولان و خادمان ایستگاه‌ها برای حداقل امکانات به سازمان‌ها مراجعه می کنند، اما برخی به آنها خدمت نمی‌دهند. این درحالی است که ظرفیت‌های مردمی همچون مبل و منبت ‌کاران ملایر از فردای روز اربعین برای سال بعد پول کنار می‌گذارند، گندمکاران جورقان سهم اربعین می‌بینند و مواردی این چنینی در استان فراهم است.

وی ادامه داد: مردم استان همدان با اربعین انس گرفته‌اند و این برکت در استان ما مانا است، افراد از حیث ظاهری و سیاسی نسبت مشترک ندارند اما حب‌الحسین (ع) همه را دور هم جمع کرده است. حاکمیت همدان هم باید این موضوع را به جد پیگیری کند.

جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان با بیان اینکه باید همه خادم باشیم و این کار در استان همدان روبه رشد است، گفت: شما کمک کنید خدمت رسانی مردم استان همدان فراگیر شود چرا که اینجا دروازه اربعین و مرکز ارزش‌های تمدنی کشور است و می‌توانیم در کنار اربعین صنایع دستی استان را به زائران به فروش برسانیم.

وی در پایان متذکر شد: مراسم اختتامیه خادمان اربعین در روز (پنج‌شنبه) مصادف با شهادت امام حسن عسکری ساعت ۹ صبح در سالن غدیر دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار