نمایشگاه صنایع دفاعی ملبورن به خشونت کشیده شد

حامیان فلسطین و معترضان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، نمایشگاه صنایع دفاعی ملبورن را به عرصه‌ای برای اعتراض به حمایت‌های تسلیحاتی دولت کانبرا از تل آویو تبدیل کردند.
کد خبر: ۶۹۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵ - 11September 2024

گروه بین الملل دفاع‌پرس، هزاران استرالیایی در اعتراض به جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در نمایشگاه دفاعی ملبورن تجمع اعتراضی برپا کردند که به زد و خورد با پلیس و بازداشت ده‌ها نفر کشیده شد. بنا به ادعای پلیس منطقه ویکتوریا در ملبورن، دست کم ۲۴ افسر پلیس در درگیری با معترضان خشمگین با پرتاب بطری‌های پر از مایع، سنگ و حتی پاشیدن اسید و دیگر مواد تحریک‌پذیر آسیب دیدند و ۳۳ نفر نیز بازداشت شدند. دولت استرالیا از حامیان تسلیحاتی رژیم صهیونیستی است و مواضع نمایشی کانبرا درباره آتش بس در غزه و راه حل دو دولتی، اخیرا باعث ایجاد تنش‌هایی در پارلمان این کشور شده بود.

نمایشگاه تسلیحات استرالیا به خاطر غزه به زدوخورد پلیس با معترضان کشیده شد

نمایشگاه نیروی زمینی استرالیا بزرگترین رویداد صنایع دفاعی در استرالیا است و از آنجا که استرالیا یکی از تأمین‌کنندگان تسلیحات اسرائیل است هدف حامیان فلسطین و معترضان به نسل کشی در غزه قرار گرفته است. یکی از سخنگویان معترضان یاسمین داف می‌گوید، هدف اعتراضات برجسته کردن عواقب سلاح‌های کشنده‌ای است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. ما از همه قربانیانی که با این سلاح‌ها کشته شده‌اند دفاع می‌کنیم از جمله فلسطینی‌هایی که در غزه کشته شده‌اند.

بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد نیست و درگیری زمانی آغاز شد که معترضان به سمت بازدیدکنندگان که قصد ورود به نمایشگاه را داشتند تخم مرغ پرتاب کردند. معترضان با سر دادن شعار‌هایی مثل «آلبانیز تو نمیتوانی پنهان شوی» و «شما از نسل کشی حمایت می‌کنید» به سیاست‌های دولت کانبرا در مورد غزه اعتراض کردند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار