فراخوان جشنواره تئاتر چهارمحال‌وبختیاری منتشر شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به انتشار فراخوان سی‌وششمین جشنواره تئاتر استانی گفت: این جشنواره به عنوان با سابقه‌ترین رویداد هنری استان در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی، آبان امسال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۹۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳ - 11September 2024

فراخوان جشنواره تئاتر چهارمحال‌وبختیاری منتشر شدبه گزارش دفاع‌پرس از چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به انتشار فراخوان سی‌وششمین جشنواره تئاتر استانی، اظهار کرد: موضوع نمایشنامه‌ها برای شرکت در سی و ششمین جشنواره تئاتر استان آزاد است و متونی که با موضوعات بومی و با همراهی هنرمندان استانی تألیف شده باشد از اولویت انتخاب برای حضور در جشنواره برخوردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش ویژه جشنواره امسال، ارائه حمایت قرارگاه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای شهید آوینی دیده شده است، تصریح کرد: در این بخش نمایشنامه‌هایی که در ساختار تئاتر خیابانی و با موضوعات افزایش جمعیت، خدمات پیشرفت نظام، شهدای خدمت، مبارزه با استکبار جهانی، ارزش‌های دفاع مقدس و فلسطین و غزه تدوین شده باشند در فهرست حمایتی قرار می‌گیرند.

احمدی یادآور شد: به منظور تقویت ظرفیت‌ها و استعداد‌های تئاتر استان، دو سوم ترکیب بازیگران آثار باید بومی باشد و تنها ملاک تأیید اجرای عمومی آثار نمایشی برای شرکت در سی و ششمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری و نیز حضور در جشنواره‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تئاتر فجر، درج اطلاعات آثار نمایشی در بازه زمانی اجرا در «درگاه تئاتر چهارمحال و بختیاری» با ذکر تاریخ اجرای عمومی اثر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری درباره چگونگی انتخاب آثار برای حضور در مرحله اصلی سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی، اظهار کرد: در بخش صحنه‌ای تا سقف هشت اثر و در بخش خیابانی تا سقف ۶ اثر انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد برگزاری جشنواره به آثار انتخاب شده برای حضور در مرحله اصلی، کمک‌هزینه‌ای را پرداخت خواهد کرد، گفت: تولیدات نمایشی در طرح قرارگاه شهید آوینی می‌توانند متقاضی حضور در جشنواره باشند و کمک‌هزینه را از محل ویژه این طرح دریافت کنند.

احمدی آخرین‌مهلت ارسال متن و فرم درخواست حضور در جشنواره را ۱۵ مهر ۱۴۰۳ اعلام و تصریح کرد: مرحله بازبینی جشنواره به صورت حضوری و پنجم تا هشتم آبان برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های تئاتر استان و فراهم کردن زمینه بیشتر حضور هنرمندان هنر‌های نمایشی در جشنواره استانی، تقویت پایه‌های علمی و آموزشی هنرمندان و هنرجویان تئاتر، فراهم کردن زمینه‌های تعامل و تبادل افکار و اندیشه‌های علمی هنرمندان تئاتر استان با تکیه‌بر نقد منصفانه نمایش‌ها و استفاده از ظرفیت هنر‌های نمایشی در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه از رویکرد‌های اصلی برگزاری جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان در سال ۱۴۰۲، هنرمندان ۱۹ گروه نمایشی متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره بودند که پس از برگزاری مرحله بازبینی و رقابت ۱۰ گروه تئاتر راه‌یافته به مرحله اصلی، نمایش‌های «من هر وقت دیدمت داشتی می‌رفتی»، «عاشقانه، عامدانه، قاتلانه» و «تکرار» جواز حضور در بخش منطقه‌ای جشنواره تئاتر فجر را به دست آوردند.
انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار