مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

افراد شایسته مامور تشکیل و مدیریت تعاونی شوند

ناصری نیا گفت: باید افراد شایسته مامور تشکیل و مدیریت تعاونی شوند تا دست سودجویانی که به روح تعاون اعتقاد ندارند کوتاه شود.
کد خبر: ۶۹۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰ - 11September 2024

افراد شایسته مامور تشکیل و مدیریت تعاونی شوندبه گزارش  دفاع‌پرس از لرستان، «سید فرهاد ناصری نیا» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان امروز (چهارشنبه)  در نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر لرستان با بیان اینکه ۳۱۵ تعاونی با ۹ گرایش در این جشنواره نام نویسی کردند، اظهار داشت: با توجه به داوری بر اساس شاخص های کمی و کیفی هشت تعاونی برتر و ۲ تعاونی شایسته تقدیر شدند.

 وی با بیان اینکه تعاون، یکی از بخش های تحقق شعار سال است و باید توجه بیشتری به این بخش صورت گیرد، بیان کرد: بر اساس برآورد اتاق تعاون و سایر مراکز دانشگاهی سهم تعاونی‌ها در اشتغال بین ۶ تا ۷ درصد بوده و با ۲۵ درصد هدفگذاری شده، فاصله بسیاری دارد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد ۱۰۰ هزار تعاونی کشور از مجموع ۱۹۸ هزار تعاونی ثبت شده فعال و ایران اولین کشور در ثبت و تشکیل تعاونی در جهان بوده و بعد از آن، آمریکا با ۴۸ هزار و چین با ۴۰ هزار سوم هستند.

 ناصری نیا با اذعان به اینکه ایران با این رقم قابل توجه هنوز به هدف پیش بینی شده نرسیده است چراکه باید ماموریت و ارزش های تعاونی باعث انگیزه برای مردم شود، گفت: سیاست مدیریتی فعلی در دنیا به سمت چابک سازی دولت‌ها می رود تا تنها به عنوان ناظر بر قوانین تعاونی ها فعالیت کنند.

 وی تصریح کرد: این مهم به عنوان یکی از الزامات افزایش سهم تعاونی ها در اشتغال محسوب می شود، همچنین حمایت مالی و مشوق بیمه ای در افزایش اشتغال تعاونی ها موثر است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان‌ ادامه داد: افزایش تعاونی های بانوان، کارآفرین و دانش بنیان، همچنین هدایت قشر و دهک های پایین جامعه به سمت تعاونی، سیاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است تا حضور و مشارکت مردم در اقتصاد بیشتر شود.

 وی افزود: وظیفه دولت در تعاون ترویج، توسعه و تشویق مردم برای عضویت و اشتغال در این بخش و پس از آن هم بازرسی، نظارت بر بروکراسی اداری و مشکلات مجامعی است.

 این مسئول اظهار داشت:  مسئولیت و ماموریت تعاونی‌ها بعد از تشکیل بر عهده خودشان و دولت مسئول رفع معضلات زاییده رفتار اعضای تعاونی نیست.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار