مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد؛

برگزاری «عهدواره ستارگان مسجد» در لرستان

چگنی نژاد گفت: «عهدواره ستارگان مسجد» دی‌ماه امسال با هدف ترویج آرمان شهادت در استان برگزار و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این رویداد تا ۱۵ آذرماه سال جاری است.
کد خبر: ۶۹۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴ - 11September 2024

برگزاری «عهدواره ستارگان مسجد» در لرستانبه گزارش دفاع‌پرس از لرستان، «محمد چگنی‌نژاد» مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «عهدواره ستارگان مسجد» به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۷۰ شهید کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور دی‌ماه امسال در لرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این عهدواره در دو بخش انفرادی و گروهی برگزار می‌شود، افزود: بخش گروهی شامل فیلم (مستند، نماهنگ، پویانمایی)، هنر‌های نمایشی (تئاتر صحنه‌ای و تئاتر خیابانی) و سرود (استفاده از شعر با مضمون ایثار و شهادت) است.

چگنی‌نژاد ادامه داد: بخش انفرادی در سه حوزه ادبی شامل داستان‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی با محوریت زندگی‌نامه شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شعر نو (سپید، نیمایی)، شعر کلاسیک (غزل، مثنوی، رباعی، دوبیتی، قصیده)، هنر‌های تجسمی شامل خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق و ثلث)، نقاشی (نقاشی خط، نقاشی دیجیتال)، گرافیک (طراحی پوستر، تصویرسازی) و بخش چندرسانه‌ای شامل تولید تیزر، کلیپ، پادکست، موشن‌گرافی برگزار می‌شود.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان بیان کرد: معرفت‌افزایی و شناخت بیشتر نسبت به شخصیت و ویژگی شهدا، زنده نگاه‌داشتن یاد شهدا، نقش و جایگاه بانوان در پیدایش نسل شهادت‌طلب، ثبت و ضبط خاطرات و همرزمان شهدا، تکریم و قدردانی از صبر و گذشت خانواده شهدا، شناخت و انتشار خصوصیات منحصر به‌فرد شهدا در زندگی از جمله موضوعات و محور‌های عهدواره شهدای کانون‌های مساجد است.
 
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این عهدواره شناسایی و معرفی شهدای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به نسل جوان همزمان با گام دوم انقلاب اعم از شهدای سلامت، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت، شهدای خدمت، ترویج آرمان شهادت در قالب‌های هنری، فرهنگی و رسانه‌ای، تأکید بر فرآیند خلق و انتشار آثار فرهنگی و هنری با موضوع ایثار و شهادت، تقویت روحیه شهادت‌طلبی در جامعه به خصوص میان هنرمندان و نسل جدید و تأکید بر نقش مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری در افزایش بصیرت‌افزایی در نسل جدید است.

چگنی‌نژاد اظهار داشت: تقویت روحیه شهادت‌طلبی در جامعه، ترویج آرمان شهادت در قالب‌های هنری و معرفی الگو‌های مناسب برای نسل جوان و نوجوان از دیگر اهداف برگزاری این عهدواره است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان مهلت ارسال آثار به عهدواره شهدای کانونی را تا ۱۵ آذرماه سال جاری اعلام کرد و گفت: داوری آثار ۳۰ آذرماه انجام می‌شود و اختتامیه و تکریم از خانواده شهدا و تقدیر از نفرات برتر عهدواره نیز طی دی ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صفحه عهدواره به آدرس https://bachehayemasjed.ir/setareganemasjed مراجعه و در این رویداد ملی شرکت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار