نماینده ولی فقیه در مازندران:

بخش اقتصادی در ارتباطات بین‌المللی نقش آفرین است

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: بخش اقتصادی در ارتباطات بین‌المللی می‌تواند نقش‌آفرینی کند وزارت خارجه یکی از بهترین مولفه‌های محیط کسب و کار است و ملت ایران توان این را دارد که تحریم‌ها را دور بزند.
کد خبر: ۶۹۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸ - 11September 2024

بخش اقتصادی در ارتباطات بین‌المللی نقش آفرین استبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار هیئت رئیسه و روسای اتاق بازرگانی کشور، ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع)، اظهار داشت: همیشه بار اصلی اقتصاد بر دوش عامه مردم بود به‌خصوص در ایران از قبل از انقلاب تاکنون بازار و بخش خصوصی بازوی علمای دین و روحانیت و در کنار آنها بودند، بازار محل دیانت و عبادت بود، مساجد داخل بازار قرار داشت و در مناسبت‌ها بازار تعطیل بود.

وی افزود: بازار‌ها در حمایت از حضرت امام (ره) با بستن مغازه‌ها کمر رژیم طاغوتی را می‌شکستند و آنها از تعطیلی بازار وحشت داشتند بنابراین اینها همواره در کنار دین بودند و دینداران بسیار عمیقی را در همین بازار‌ها می‌دیدیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: براساس اینکه بازاریان در مرکز دیانت بودند، در اوایل انقلاب مجذوب جریانات نفاقی ضددین و نظام اسلامی قرار می‌گرفتند، انسان‌های خوبی را با انواع برچسب‌های دروغ مورد خشم و قهر قرار می‌دادند و علمای دینی که با آنها همکار نمی‌کردند با عنوان مزدور و اینها معرفی می‌کردند که خودشان سراپا وابسته به اجانب بوده و با دین و دیانت و هر چیز مربوط به آن مشکل داشتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: الحمدالله از برکات باطن این انقلاب بسیاری از این جریانات ضدمردم کنار زده شدند، آنچه که حق است می‌ماند، امروز هم وظیفه همه ماست که اینجا را حفظ و آبیاری کنیم، از بی‌مهری‌ها قهر کردن نشانه عدم اخلاص است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود مشکلات در حوزه اقتصاد، گفت: مشکل را همین شما‌ها باید حل کنید نه تنها دولت و می‌توانید حل کنید، تحریم‌ها را بشکنید و دور بزنید، با کشور‌های مختلف همکاری‌های اقتصادی را پررنگ کنید.

این مسئول عنوان کرد: بخش اقتصادی در ارتباطات بین‌المللی می‌تواند نقش‌آفرینی کند وزارت خارجه یکی از بهترین مولفه‌های محیط کسب و کار است، اگر به شما بها دهند می‌توانید تحریم‌ها را دور بزنید، ملت ایران این توان را دارد، چرا کشور ما در بخش دفاعی توانست به جایی برسد که غرب هم از او حساب ببرد مگر اینجا تحریم نبود ولی پیشرفت کرد.

وی با بیان اینکه شما باید موانع را برطرف کنید، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای بخش خصوصی سنگ تمام گذاشت، هم باعنوان اقتصاد مقاومتی، توجه به بنگاه‌های کوچک، سیاست‌های واگذاری اصل ۴۴ و امثال اینها، بخش خصوصی اگر بجنبد کار‌های بزرگی می‌تواند انجام دهد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه دولت باید خادم بخش خصوصی باشد و نه رقیب آن، اضافه کرد: دولت نباید بنگاه‌داری یا تصدی‌گری کند، شما توصیه‌های حضرت امام (ره) را پیاده کرده و مطالبه کنید، در صدا و رسانه خودتان را تقویت کنید، رسانه‌های قوی‌تر در اختیار بگیرید جای خادم و مخدوم عوض نشود، دولت یعنی دستگاه‌های اجرایی خادم شماست شما مخدوم او هستید.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به برخی فشار‌های دولت و دولتمردان که محیط کار را سخت می‌کند، تاکید کرد: شما باید جایگاه خودتان را بیابید و در آن جایگاه قوی ظاهر شوید، خواهش و التماس کار شما نیست، قانون اساسی به تعاونی و بخش خصوصی بها داده است، شما جایگاه خودتان را بیابید و ما براساس آن از شما توقع داریم ببینیم اتاق بازرگانی ایران کدام مشکل اساسی را حل کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اینجا تعلل پذیرفته نیست، اگر رفتید به شما اجازه ندادند داد بکشید، صدا را بلند کنید، امروز در دستگا‌ه‌های اجرایی در کنار انسان‌های پاک، هستند عوامل مخلی که واقعا چوب لای چرخ می‌گذارند، ترک فعل‌های فراوانی دارند، سرمایه‌گذاران را دلسرد می‌کنند، اینها را شناسایی کنید، اینها مانع پیشرفت اقتصاد هستند، نباید گناه را گردن یکدیگر بگذاریم، ما یک درصد جمعیت، اما ۹ درصد ثروت دنیا را داریم خداوند به ما برکت داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار