حجت الاسلام پناهیان: شهادت امام حسن عسکری (ع) با بلوغ جامعه ایمانی مصادف شده است

استاد حوزه علمیه قم گفت: شهادت امام حسن عسکری (ع) و بعد آن دوران با بلوغ جامعه ایمانی مصادف شده که عالمان این دوران علی رغم اجتهاد و فضای باز عقلانیت دچار تفرقه نشدند.
کد خبر: ۶۹۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶ - 11September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه چهارشنبه در مراسم شب شهادت امام حسن عسکری (ع) که در حرم بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: در برخی مذاهب باب اجتهاد بسته است و کسی حق حرف زدن ندارد و یک فضای دیکتاتوری علمی حاکم است.

شهادت امام حسن عسکری (ع) با بلوغ جامعه ایمانی مصادف شده است

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی به خیال خام خود تفرقه می‌انداختند، در برخی بیوت نفوذ کردند و تمام تلاش خود را به کار می‌بردند تا میان مراجع، علما و مردم تفرقه بی اندازند، ولی موفق نشدند.

سخنران حرم بانوی کرامت ابراز کرد: اگر امتیاز برجسته عالِمان در جامعه نبود، پس از غیبت مردم گمراه می‌شدند و مشخص نبود که مسأله دین به چه کسی سپرده می‌شود.

وی تصریح کرد: عالِم شیعه قدرت و سیاست دارد و اینکه تاریخ تشییع از اتفاقات سهمگین واکسینه شده از برکات امام صادق (ع) است.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: شهادت امام حسن عسکری (ع) و بعد آن دوران با بلوغ جامعه ایمانی مصادف شده که عالمان این دوران علی رغم اجتهاد و فضای باز عقلانیت دچار تفرقه نشدند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه جریان علم در حوزه و تلفیق آن با تقوا و مخالفت با هوای نفس چیز عجیبی است، عنوان کرد: مرکز علم و معارف در آخر الزمان، قم خواهد شد و این علوم به سراسر جهان خواهد رفت و این وضعیت تا ظهور حجت بن الحسن (عج) ادامه خواهد داشت.

سخنران حرم بانوی کرامت اذعان کرد: مردم نسبت به تشخیص عالِم خوب بصیرت دارند و اگر مردم عالِم خوب و بد را تشخیص ندهند، عالِم خوب غریب می‌ماند و عالِم بد موجب فریب مردم خواهد شد.

وی گفت: امام حسن عسکری (ع) به حضرت مهدی (عج) گفتند که شیعه تشخیص می‌دهد که مسیر درست کدام است و از این بابت خیال تو راحت باشد.

حجت الاسلام پناهیان اظهار کرد: از امام صادق نقل شده که از ایشان پرسیدند مردم عوام یهود گناه نکردند و علما موجب انحراف آنان شدند و امام فرمودند که عوام مردم نیز مقصر هستند، چون مردم بدی‌های علمای خود را دیدند ولی از آنها تبعیت کردند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: مردم نباید علما را تنها بگذارند، البته عوام مردم پای علمای خوب هستند و این ورق خوردن تاریخ بشر است که به سوی سعادت حرکت می‌کند و این امر با انقلاب اسلامی محقق شد.

سخنران حرم بانوی کرامت ابراز کرد: تفرقه اندازی دشمنان همچنان ادامه دارد و مردم را دچار عالم سو می‌کنند برای مقال شهیدان قاضی، اشرفی اصفهانی، صدوقی و دستغیب را شهید کردند تا مسیر انقلاب را توقف کنند، ولی از مسیر خارج نشد.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: دشمن فکر می‌کند که اعتبار عالِم دینی را می‌تواند با گرفتاری‌های روزمره از آنان سلب کند، ولی مردم آگاه هستند و دشمنان به اهداف خود نخواهند رسید.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بیرق جهان تشیع با حضرت معصومه (س) به اهتزاز در آمده، چراکه ایشان نابغه‌ای بودند که نه سالگی و در نبود پدر مسائل احکام مردم را حل می‌کردند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار