نماینده ولی فقیه در مازندران:

شکرگزاری زبانی و عملی موجب تداوم نعمت امامت و ولایت خواهد شد

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: خدا را باید شکر کنیم، از اینکه به ما پیغمبر داده، علی (ع) و رهبر داده است، اگر شکرگزار زبانی و عملی باشیم خداوند این لطف یعنی نعمت امامت و ولایت را ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۶۹۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۴ - 12September 2024

شکرگزاری زبانی و عملی موجب تداوم نعمت امامت و ولایت خواهد شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امشب در یادواره 30 شهید محله کاظم آباد و سه شهید گمنام یادمان علقمه بابلسر، ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و گرامی‌داشت آغاز عصر رهبری حضرت مهدی (عج)، اظهار داشت: وقتی یک امام از دنیا می‌رود اولین وظیفه خاکسپاری با احترام بدن آن امام است، زمانی که پیامبر اکرم (ص) از دنیا رفتند عده‌ای برای تعیین خلیفه رفتند، اما علی (ع) و چند تن دیگر ماندند، انتقاد این است که اول باید بدن ایشان را با احترام خاکسپاری می‌کردند.

وی افزود: دومین وظیفه مهم شناختن امام بعد از آن امام است، ما توفیق دنیایی دیدن امام عسکری (ع) را نداشتیم، باید زیر سایه فرزندشان باشیم، انسان یک لحظه هم نباید بدون امام باشد، اگر آن روز بودیم فورا باید دنبال شناخت جانشین و امام بعد از ایشان می‌بودیم.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه اگر مرگ فرا برسد و امام زمان خودت را نشناختی به مرگ جاهلیت مرده‌ای، تصریح کرد: امام حسن عسکری (ع) شش سال امامت کرد، سه سال در زندان و سه سال دیگرش در محاصره بود، اما در عین حال رابطه خود را با شیعیان نقاط دیگر قطع نمی‌کرد و با وجود شبکه وکلا ارتباطات خوبی با جامعه داشت. 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به روایتی از ابوالادیان بصری که از دستیاران نزدیک امام عسکری (ع) بوده، عنوان کرد: این فرد نشانه‌های امام بعدی را از حضرت پرسید و آن را درک کرد، حضرت به شهادت می‌رسد، آقا پیگیر جواب نامه‌ها می‌شود و بالای سر پدر نماز میت می‌خواند و نشانه آخر این که از محتویات همیان (کیسه) باخبر بود.

این مسئول گفت: امام حسن عسکری (ع) در شرایط سخت زمانه خود و سخت‌گیری‌های دستگاه خلافت هم باید نشان می‌داد که امام مهدی (عج) است و هم او را پنهان می‌کرد که کار سختی بود، ایشان فرزندش را به یاران نزدیکش نشان داد.

وی یادآور شد: بعد از امام حسن عسکری (ع) همه فکر می‌کردند برادرش جعفر امام بعدی است، اما آقای بصری متوجه شد که امام مهدی (عج) فرزند امام عسکری (ع) است و دیگران را متوجه آن کرد.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: اگر حجت خدا را نشناسیم ضرر می‌کنیم، در شرایط غیبت برای ما رهبرانی را در قالب فقهای عادل بار اول در طول ۶۹ سال، بار دوم در طول هزار و ۲۰۰ سال انتخاب کردند تا اینکه رسیده به ما و خداوند رهبری به نام امام خمینی (ره) نصیبمان کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: خداوند شاگرد امام خمینی (ره) یعنی امام خامنه‌ای عزیز را با همان شجاعت، درایت، ساده‌زیستی و دارای همان ویژگی‌ها را بعنوان امام حق غیرمعصوم رهبرمان کرده، خدا را باید شکر کنیم، از اینکه به ما پیغمبر داده، علی (ع) و رهبر داده است، اگر شکرگزار زبانی و عملی باشیم خداوند این لطف یعنی نعمت امامت و ولایت را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها